گروه اسناد و اطلاع رسانی – امروز ˈیکشنبهˈ برابر با یازدهم فروردین ۱۳۹۲ و نوزدهم جمادی الاولی ۱۴۳۴ هجری قمری و سی و یکم مارس سال ۲۰۱۳ میلادی است. مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران به شرح زیر است: ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ مرحله دوم رفراندوم تعیین هویت سیاسی آینده نظام حاکم بر ایران آغاز شد. ۱۱ ...

گروه اسناد و اطلاع رسانی – امروز ˈیکشنبهˈ برابر با یازدهم فروردین ۱۳۹۲ و نوزدهم جمادی الاولی ۱۴۳۴ هجری قمری و سی و یکم مارس سال ۲۰۱۳ میلادی است. مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران به شرح زیر است:

۱۱ فروردین ۱۳۵۸

مرحله دوم رفراندوم تعیین هویت سیاسی آینده نظام حاکم بر ایران آغاز شد.

۱۱ فروردین ۱۳۵۸

دریا سالارˈ ترنرˈ رییس سازمان سیا گفت: انقلاب ایران، یک انقلاب راستین است.

۱۱ فروردین ۱۳۴۰

ˈمحمدرضا پهلویˈ به مناسبت رحلت ˈآیت الله بروجردیˈ پیام های تسلیت خود را تنها برای مراجع نجف فرستاد تحلیل گران بر این عقیده بودند که او با این کار به تصور خود می خواست زمینه انتقال پایگاه مرجعیت از قم به نجف را بوجود آورد.

۱۱ فروردین ۱۳۴۰

روزنامه تایمز چاپ لندن با درج مقاله مبسوطی درباره زندگی ˈآیت الله العظمی بروجردیˈ، مقام علمی و معنوی ایشان را ستود.

۱۱ فروردین ۱۳۲۷

ˈحسین دادگرˈ(عدل الملک) رییس اسبق مجلس شورای ملی که از پایه گذاران سلطنت پهلوی بود و با پرونده سازی های سرلشگر ˈمحمدحسین آیرم خانˈ رییس نظمیه مورد غضب محمدرضا پهلوی قرار گرفته و به اروپا تبعید شده بود به تهران بازگشت.

۱۱ فروردین ۱۳۲۶

سرلشکر ˈمحمد آیرمˈ رییس نظمیه ˈرضاخانˈ در ۶۵ سالگی درگذشت.

۱۱ فروردین ۱۳۰۴

برای نخستین بار در کشور، تقویم رسمی برپایه هجری شمسی برقرار شد. تا این تاریخ تقویم کشور براساس هجری قمری بود.

۱۱ فروردین ۱۳۰۱

اداره کل امنیه مملکتی تحت ریاست علی نقدی معروف به سردار رفعت آغاز به کار کرد. این اداره امینه به چندین ناحیه شامل مرکز، جنوب، شرق،غرب و شمال غرب تقسیم می­شد.

۱۱ فروردین ۱۳۰۰

ˈسیدضیاءالدین طباطبائیˈ رئیس الوزراء، به کلنل ˈمحمدتقی خان پسیانˈ فرمانده ژاندارمری خراسان دستور داد ˈقوام السلطنهˈ والی خراسان را دستگیر و تحت الحفظ به تهران اعزام کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3427

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.