دهلی نو – روزنامه پرشمارگان هندو نوشت: هند درنظر دارد به واردات نفت از جمهوری اسلامی به رغم تشدید روزافزون تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران ادامه دهد.   به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا ؛ روزنامه هندو (The Hindu) در گزارشی نوشت: وزارتخانه های نفت و گاز طبیعی، کشتیرانی و دارایی ...

دهلی نو – روزنامه پرشمارگان هندو نوشت: هند درنظر دارد به واردات نفت از جمهوری اسلامی به رغم تشدید روزافزون تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران ادامه دهد.

 

به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا ؛ روزنامه هندو (The Hindu) در گزارشی نوشت: وزارتخانه های نفت و گاز طبیعی، کشتیرانی و دارایی هند هم اکنون در مورد تاسیس صندوق ویژه ای برای تضمین استمرار واردات نفت از ایران تبادل نظر می کنند.

هند درنظر دارد به واردات نفت خام از ایران به رغم تحریم های غیرقانونی آمریکا و اتحادیه اروپا ادامه دهد و دهلی نو بر روی طرحی برای نه تنها تضمین استمرار بی وقفه واردات نفت از این کشور اسلامی بلکه گسترش مبادلات تجاری با ایران در زمینه های دیگر کار می کند.

این روزنامه نوشت: ˈویراپان مویلیˈ وزیر نفت و گاز طبیعی هند هفته جاری اعلام کرد که هند به هیچ وجه درصدد توقف واردات نفت از ایران نیست.

مقامات وزارت نفت و گاز طبیعی هند گفتند که واردات نفت خام از ایران در طول سال جاری میلادی در مقایسه با آن در طول سال گذشته میلادی تا حدی کاهش یافته ولی هیچ گونه طرحی برای توقف کامل واردات نفت از ایران وجود ندارد.

وزارتخانه های نفت، کشتیرانی و دارایی هند هم اکنون در مورد امکان تاسیس یک صندوق ویژه برای تضمین استمرار واردات نفت خام از ایران تبادل نظر می کنند.

گفته می شود که شرکت های بیمه، وزارت نفت و گاز طبیعی و سازمان توسعه صنعت نفت (Oil Industry Development Board-OIDB) بر روی طرحی برای ایجاد یک صندوق جدید به منظور تضمین واردات مطمئن شرکت های نفتی هند از ایران کار می کنند.

شرکت دولتی پالایش و پتروشیمی منگلور یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران در هند می باشد.

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی هند گفت: قطع دائم واردات نفت خام از ایران در این مقطع از زمان به هیچ وجه ممکن نیست. مبادلات تجاری بین ایران و هند علاوه بر نفت در زمینه های دیگر روز به روز افزایش می یابد. ایرانی ها نسبت به واردات انواع کالاها از جمله محصولات کشاورزی علاقه نشان داده اند و هرگونه تصمیم منفی در زمینه نفت ؛ این فرصت عالی را به مخاطره خواهد انداخت.

آمار و ارقام وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می دهند که واردات نفت این کشور از ایران در طول ۱۱ ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی به میزان ۲۴ درصد به دلیل خودداری شرکت های بیمه از بیمه محموله های نفتی وارداتی از ایران کاهش یافت.

چندین هیات تجاری هندی از جمله یک هیات از فدراسیون سازمان های صادرکننده هند(Federation of Indian Exporters Organization-FIEO) اخیرا از ایران دیدار کرده و وزارت بازرگانی هند حتی درنظر دارد نمایشگاه ویژه ای را در طول سال ۲۰۱۳ به منظور تشویق و ترویج هرچه بیشتر مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور ؛ در ایران دایر کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3423

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.