تهران- سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن حوادث اخیر تروریستی در کشور عراق، هدف قرار دادن مساجد و حسینیه ها در این کشور را تلاش تروریست ها برای تشدید طایفه گرایی و تبدیل اختلافات سیاسی به درگیری های مذهبی دانست. به گزارش پیارم به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ...

تهران- سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن حوادث اخیر تروریستی در کشور عراق، هدف قرار دادن مساجد و حسینیه ها در این کشور را تلاش تروریست ها برای تشدید طایفه گرایی و تبدیل اختلافات سیاسی به درگیری های مذهبی دانست.

به گزارش پیارم به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ˈرامین مهمانپرستˈ در واکنش به انفجارهای روز جمعه عراق که برخی از مساجد و حسینه ها را هدف قرار داده بود و منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از نمازگزاران شد، ضمن محکوم کردن این اقدام با بازماندگان این حوادث تروریستی اظهار همدردی کرد.

وی افزود: وقوع فعالیت های تروریستی در زمانی که نیروهای امنیتی عراق با تکیه بر توانمندی های بومی دستاوردهای مهمی در فروپاشی کانون های تروریسم داشتند، با هدف تشدید طایفه گرایی و تبدیل اختلافات سیاسی به درگیری های مذهبی صورت گرفته است و بی تردید با اقدامات دولت و هوشمندی مردم که ریشه این پدیده شوم را در ورای مرزهای عراق می دانند، ناکام خواهد ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر ضمن حمایت از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریسم خاطر نشان می سازد همگرایی در فضای سیاسی عراق و همکاری جریانات سیاسی، نتایج مهمی در مبارزه با گروه های تروریستی به همراه خواهد داشت.

گفتنی است، در انفجارهای تروریستی روز جمعه عراق در شهرهای بغداد و کرکوک دست کم ۱۷ نفر کشته و بیش از ده ها تن دیگر نیز مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3422

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.