مینسک – سخنگوی وزارت خارجه گفت: دنیای آینده متعلق به کشورهای مستقل است و کشورهای قدرتمند غربی مجبورند به حقوق این کشورها احترام بگذارند رامین مهمان پرست که در راس یک هیات رسانه ای به جمهوری بلاروس سفر کرده است گفت : امروزه کشورهای قدرتمند غربی از طریق رسانه ها برافکار عمومی تسلط پیدا می ...

مینسک – سخنگوی وزارت خارجه گفت: دنیای آینده متعلق به کشورهای مستقل است و کشورهای قدرتمند غربی مجبورند به حقوق این کشورها احترام بگذارند

رامین مهمان پرست که در راس یک هیات رسانه ای به جمهوری بلاروس سفر کرده است گفت : امروزه کشورهای قدرتمند غربی از طریق رسانه ها برافکار عمومی تسلط پیدا می کنند بنابراین یکی از عوامل تعیین کننده سیاست خارجی کشورها هستند .

به گزارش خبرنگار اعرامی ایرنا ، مهمانپرست روز جمعه در دیدار با مدیرکل اخبار رادیو وتلویزیون دولتی بلاروس افزود: کشورهای غربی هم اکنون با استفاده از قدرت رسانه ها تلاش دارند که چهره دیگری که جدای از واقعیت است ، از کشورهای مستقل نشان دهند . از این رو برای مقابله با سلطه رسانه های زنجیره ای کشورهای غربی باید رسانه های کشورهای مستقل را به همکاری با یکدیگر تشویق کنیم .

وی خاطرنشان کرد: رسانه های کشورهای مستقل می توانند با همکاری یکدیگر واقعیت های کشور ها را به افکار عمومی مردم دنیا معرفی کنند . یکی از دلایلی که باعث شد که کشورهای غربی نگران باشند فعالیت رسانه های برون مرزی و ماهواره ای ایران است زیرا این رسانه ها واقعیت های کشورمان را منعکس می کنند و آنها از این امر می ترسند .

مهمانپرست افزود : کشورهای غربی مدعی دموکراسی و آزادی بیان هستند به همین منظور شبکه های برون مرزی ایرانی را مورد تحریم قرارداده اند .

به گفته وی دنیای آینده متعلق به کشورهای مستقل است و کشورهای قدرتمند غربی مجبورند به حقوق این کشورها احترام بگذارند.

مهمانپرست خاطرنشان کرد : رادیو و تلویزیون دو کشور ایران و بلاروس می توانند همکاری خوبی با هم داشته باشند . مبادله تولیدات رادیو و تلویزیونی میان دو کشور ، فیلم و سریال به همراه مبادله خبر و تحلیل و گزار ش از زمینه های همکاری میان دو کشور است .

کریل کازوکوف مدیرکل اخبار رادیو و تلویزیون دولتی بلاروس نیز در این دیدار تاکید کرد که ایران کشوری با تمدن چند هزار ساله است و جمهوری بلاروس به سیاست خارجی ایران به عنوان یک کشور مستقل احترام می گذارد .

وی گفت : اخباری که این رسانه از ایران منتشر می کند از طریق منشور غربی ها نیست بلکه تلاش می شود این اخبار از سوی ایران و دولت جمهوری اسلامی ایران تایید شده باشد .

وی ابراز امیدواری کرد که خبرنگاران بلاروسی بتوانند به ایران سفر کنند و از اماکن تاریخی این کشور فیلم و گزارش تهیه نمایند.

پس از این دیدار ، مهمانپرست با جنادی داویدکو رییس رادیو و تلویزیون دولتی بلاروس در استودیو یک برنامه تلویزیونی که به تحلیل نشریات کشور بلاروس اختصاص داشت دیدار و گفت وگو کرد .

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان به همراه هیأت رسانه ای از خبرگزاری های ایرنا، فارس، مهر، ایسنا و شبکه خبر به بلاروس سفر کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3414

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.