قشم – معاون اجرایی رییس جمهوری روز پنجشنبه در سفری به جزیره قشم از پروژه پل عظیم خلیج فارس که سرزمین اصلی را به جزیره قشم متصل می کند، بازدید کرد. به گزارش ایرنا ˈحمید بقاییˈ در جریان این بازدید که از سوی ˈمجید کیاˈ مدیر اجرایی این پروژه و جمعی از مقامات سازمان منطقه ...

قشم – معاون اجرایی رییس جمهوری روز پنجشنبه در سفری به جزیره قشم از پروژه پل عظیم خلیج فارس که سرزمین اصلی را به جزیره قشم متصل می کند، بازدید کرد.

به گزارش ایرنا ˈحمید بقاییˈ در جریان این بازدید که از سوی ˈمجید کیاˈ مدیر اجرایی این پروژه و جمعی از مقامات سازمان منطقه آزاد قشم همراهی می شد، با حضور در محل اجرای عملیات ساخت پل خلیج فارس در جریان مراحل مختلف پیشرفت این پروژه عظیم قرار گرفت.

وی پس از بازدید از کارگاه این پل در بندر لافت جزیره قشم به دیدن حوض خشک شماره یک و محل ساخت پایه ها (کیسون) های پل رفت.

در این مکان کار بتون ریزی یک کیسون به پایان رسیده است و کارگران کیسون دوم را قالب بندی کرده و در حال آرماتوربندی سومین و کف سازی چهارمین پایه اند.

به گفته مدیر اجرایی این پروژه در کنار این حوض خشک، حوض دیگری نیز برای ساخت چهار کیسون دیگر با ابعاد ۲۷۵ در ۱۲۵ و ژرفای منفی ۱۴ متر در دست خاکبرداری است که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

از دیگر پیشرفت های حاصله در این پروژه، می توان به آماده شدن ۱۵ ستون و بیش از ۱۵۵ شمع از مجموع ۵۰۰ شمع مورد نیاز برای رمپ های دو سوی پل در کارگاه های لافت و بندر پهل اشاره کرد.

عملیات ساخت پل بزرگ خلیج فارس که با دوهزار و پانصد متر مسافت روی آب، بندر لافت جزیره قشم را به بندر پهل استان هرمزگان متصل خواهد کرد، از مرداد ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان سال جاری خاتمه خواهد یافت.ک/۲

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3403

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.