`پیارم: روستای تزرج را به عنوان زیباترین روستای گردشگری جنوب معرفی می کنند روستایی که در میان نخلستان ها و کوهستان گرم و تفتیده حاجی آباد قرار دارد و آبشار تزرج با زیبایی منحصر به فرد خالق زیباترین خلقت طبیعی خداوند شده است.   به گزارش خبرنگار پیارم، اگر در مسافرت فقط به مقصد فکر ...

`پیارم: روستای تزرج را به عنوان زیباترین روستای گردشگری جنوب معرفی می کنند روستایی که در میان نخلستان ها و کوهستان گرم و تفتیده حاجی آباد قرار دارد و آبشار تزرج با زیبایی منحصر به فرد خالق زیباترین خلقت طبیعی خداوند شده است.

 

به گزارش خبرنگار پیارم، اگر در مسافرت فقط به مقصد فکر نکنی و به زیبایی های مسیر بیشتر توجه کنی، آنوقت لذت مسافرت خیلی بیشتر می شود .آبشار تزرج یکی از زیباترین جاذبه های استان هرمزگان است که توجه گردشگران زیادی را جلب می کند. این آبشار در منطقه ای زیبا، سرسبز، خوش آب و هوا، در میان نخلستان های روستای تزرج در جنوب غربی شهر حاجی آباد واقع شده است.

شاید بارها مسیر کرمان – بندر عباس را رفت یا آمد کرده باشید  و هر بار که از حاجی آباد به طرف بندر رد شده اید تابلوی “آبشار تزرج” را دیده اید ولی به جهت اینکه مقصد غیر از آنجا بوده است همچون سایر جاذبه ها از کنار آن گذشته اید و لذت تماشای یک آبشار را در میان کوهستان گرم و تفتیده را تجربه نکرده اید.

جاده زیبایی از میان نخلهای بلند به آبشار می رسد . آبی که قرار است نخلستان زیر دست را مشروب کند از ارتفاع پنجاه متری به میان نخلستان سرازیر است و صحنه جالب و بدیعی خلق می کند. این جاذبه گردشگری در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد .

تزرج یکی از روستاهای زیبای شهرستان حاجی آباد است که در جنوب غربی و ۲۵ کیلومتری شهرستان حاجی آباد هرمزگان واقع شده است. این روستا دارای مردمان خونگرم و مهمان دوست که سالانه پذیرای هزاران نفر از هموطنان و گردشگرن داخلی و خارجی است.

از جمله عواملی که این روستای زیبا را از روستاهای دیگر متمایز می کند آسیاب‌های آبی، است، که دیگر جاذبه‌های گردشگری روستای تزرج است. این روستا به دلیل قدمت و نوع این آسیاب‌ها اشتهار یافته است و می توان به چشمه های زیبای سربر افکننده از دل کوه اشاره کرد که یکی از هزاران زیبایی های این روستا را شامل می شود.

روستای تزرج با چشم‌انداز رنگارنگ باغات مرکبات و نخلستان، هوای بسیار لطیف و مساعد در ایام عید و فصول پاییز و زمستان، شرایط مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌آورد.

آبشار تزرج، که از ارتفاعات پیرامون روستا سرازیر می‌شود، یکی از زیباترین آبشارهای مناطق جنوبی ایران است و جذابیت خاصی به این روستای گرم جنوبی بخشیده است. این آبشار در یک کیلومتری شمال غرب روستا واقع شده و اطراف آن از نخل و گیاهان طبیعی پوشیده شده است.

روستای تزرج در ۲۵ کیلومتری جنوب حاجی آباد به سمت بندرعباس، جاده ای فرعی جدا می شود که پس از طی مسافت حدود ۱۰ کیلومتر در جوار رودخانه حاجی آباد و ادامه مسیر از دو راهی تزرج به سمت راست به مسافت یازده کیلومتر به روستای تزرج خواهد رسید. این مسیر با گذر از روستای معدنوییه به محلی زیبا با نخلستان هایی انبوه و مردمانی خونگرم و اقامتگاهی وسیع منتهی می شود که در جوار آبشار زیبا و خروشان است.

پلکانی سبز شما را به بالای آبشار هدایت می کند و نخلستان هایی را می بینید که تا دور دست ها در حال تسبیه خدایند، در کوهپایه ها درختان صدر، کنار و انجیر به همراه گیاهان سرسبز، مناظری بکر و تماشایی ایجاد کرده اند.

آسیاب های آبی شهرستان

آسیاب های آبی حاجی آباد به صورت غیرفعال و متروکه در تعدادی از آبادی ها به چشم می خورند. به دلیل آب های زیرزمینی و روزمینی فراوان در حاجی آباد، آسیاب های آبی در گذشته مورد استفاده مردم بوده اند. آسیاب های تزرج، آسیاب های فارغان، آسیاب برغنی، آسیاب سه چشم و آسیاب سعادت آباد از مهمترین آسیاب های آبی حاجی آباد هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3398

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.