جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان کم‌توجهی و بی‌توجهی به این فریضتین الهی در تعطیلات نوروزی را مصداق بارز منکرات دانست. محمود الله‌مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از آنجایی که خداوند اجرای این دو فریضه را بر مسلمانان واجب کرده است لذا ...

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان کم‌توجهی و بی‌توجهی به این فریضتین الهی در تعطیلات نوروزی را مصداق بارز منکرات دانست.

خبرگزاری فارس: کم‌توجهی به معروفات در تعطیلات نوروزی مصداق منکر است

محمود الله‌مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از آنجایی که خداوند اجرای این دو فریضه را بر مسلمانان واجب کرده است لذا باید همواره و در تمامی شرایط زمانی و مکانی به آن توجه کرد.

به گفته وی، ما به عنوان مسلمانان وظیفه داریم مطابق با دستورات خداوند و قرآن و نیز ائمه اطهار و بزرگان دین در راستای امر به معروف و نهی از منکر همت بگماریم و مانع از ترویج فرهنگ‌های غلط و منحط غیراسلامی در جامعه شویم.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان دامنه امر به معروف و نهی از منکر را گسترده خواند و افزود: ترویج معروفات و تقبیح منکرات نقش مهمی در اصلاح جامعه و حرکت در مسیر الهی و ارزش‌ها دارد.

الله‌مرادی با اشاره به برخی از آداب و سنن حسنه در بین مسلمانان در زمینه به جا آوردن صله رحم و دید و بازدیدها، تصریح کرد: توجه به این موضوعات مصداق ترویج معروفات است، چرا که این مهم موجب جلوگیری از برخی اعمال ناشایست می‌شود.

وی اضافه کرد: ایام تعطیلات نوروز زمینه‌ای است تا علاوه بر احیای سنت‌های خوب ایران زمین و به ویژه منطقه کردستان، نسبت به گسترش معروفات و نهادینه کردن فرهنگ این فریضه الهی اقدام کرد تا زمینه‌ای برای اعمال منکر ایجاد نشود.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: همه در قبال این مهم وظیفه دارند و باید از منظر الهی و انسانی نسبت آن احساس وظیفه و تکلیف کنند.

الله‌مرادی تاکید کرد: ستادهای تسهیلات دائمی سفر شهرستان‌های استان کردستان باید به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در برنامه‌های خویش توجه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که در این ایام مسافرانی از اقصی نقاط کشور اسلامیمان به این استان سفر می‌کنند و کم‌توجهی به این دو فریضه بروز مشکلاتی را سبب می‌شود.

وی گفت: اعتقاد راسخ به امر به معروف و نهی از منکر موجب پیشبرد اهداف نظام اسلامی در تمامی امور است لذا مسئولان نباید چنین امری که از جانب خداوند به مسلمین تکلیف شده است، سبک بشمارند.

الله‌مرادی در پایان خاطرنشان کرد: مردم به واسطه داشتن ایمان کامل و پایبندی به اعتقادات دین اسلام و آموزه‌های قرآن از منکرات دوری کرده و در مسیر ترویج و گسترش معروفات حرکت می‌کنند که این از ویژگی‌های بارز یک انسان مسلمان است که در وجود تک‌تک ایرانیان قرار دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3383

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.