پکن – سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که نماینده کشورش باید در گروه تحقیق استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه حضور داشته باشد. به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، ˈ هونگ لیˈ سه شنبه شب گفت:اعضای گروه بازرسی سلاح شیمیایی سوریه باید از طرف های مختلف تشکیل شوند. دولت سوریه گروه های تروریستی ...

پکن – سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که نماینده کشورش باید در گروه تحقیق استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه حضور داشته باشد.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، ˈ هونگ لیˈ سه شنبه شب گفت:اعضای گروه بازرسی سلاح شیمیایی سوریه باید از طرف های مختلف تشکیل شوند.

دولت سوریه گروه های تروریستی فعال دراین کشور را متهم به بکارگیری سلاح شیمیایی کرده و خواهان اعزام بازرسان بین المللی برای تحقیق دراین باره شده است.

ˈ بشار جعفریˈ، سفیر سوریه درسازمان ملل متحد گفته که دولتش از ˈبان کی مونˈ، دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته تا هرچه زودتر با اعزام یک تیم از بازرسان فنی دراین باره تحقیق کند.

سخنگوی دولت چین دراین رابطه و با اشاره به اظهار وزارت خارجه روسیه مبنی بر ضرورت شرکت ماموران کشورش و چین در گروه بازرسی سلاح شیمیایی سوریه، گفت: این گروه باید با مجوز سازمان ملل، فعالیت هایی در راستای قوانین بین المللی و مصوبه های مربوطه انجام دهد.

هونگ لی افزود، روند بازرسی باید ˈشفافˈ و ˈعلنیˈ بوده و نتیجه آن اعلام شود.

سخنگوی دولت چین تصریح کرد که پکن همواره خواستار منع همه جانبه استفاده از سلاح های کشتار جمعی از جمله سلاح شیمیایی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3378

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.