تهران – وزیر امورخارجه آرژانتین روز سه شنبه از بان کی -مون دبیرکل سازمان ملل خواست تلاش خود را برای ˈ تضعیف ˈ مقاومت انگلیس در برابر گفت و گو بر سر جزایر فالکلند به کار گیرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک ، هکتور تیمرمن وزیر خارجه آرژانتین ضمن انتقاد شدید به انگلیس، برگزاری ...

تهران – وزیر امورخارجه آرژانتین روز سه شنبه از بان کی -مون دبیرکل سازمان ملل خواست تلاش خود را برای ˈ تضعیف ˈ مقاومت انگلیس در برابر گفت و گو بر سر جزایر فالکلند به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک ، هکتور تیمرمن وزیر خارجه آرژانتین ضمن انتقاد شدید به انگلیس، برگزاری همه پرسی درماه جاری فالکند را ˈ نامشروع ˈ خواند.

با این حال ، مارک لیال نماینده انگلیس در سازمان ملل مردود شناخته شدن نتایج این همه پرسی به نفع حاکمیت انگلیس بر این جزایر را غیر قابل قبول خواند.

تیمرمن و وزیران خارجه اروگوئه و کوبا در حمایت از موضوع حاکمیت آرژانتین بر این جزایر که در بطن جنگ این کشور با انگلیس در سال ۱۹۸۲ قرار داشت با دبیر کل سازمان ملل ملاقات کردند.

بان کی -مون در تلاش برای پایان دادن به این مناقشه ابراز امیدواری کرد.

اما انگلیس تاکید دارد که مذاکره در مورد این جزایر که آرژنتین آن را مالویناس می خواند بدون توافق ساکنان جزایر امکان پذیر نیست

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3377

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.