نیویورک – مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه با تشریح دستاوردهای هیات ایرانی در نشست سالانه زنان در مقر سازمان ملل در نیویورک تشریح دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی برای ارتقای جایگاه زنان در جلسه های عمومی و دیدارهای دو جانبه این نشست دو هفته ای را از دستاوردهای بزرگ این هیات در این ...

نیویورک – مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه با تشریح دستاوردهای هیات ایرانی در نشست سالانه زنان در مقر سازمان ملل در نیویورک تشریح دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی برای ارتقای جایگاه زنان در جلسه های عمومی و دیدارهای دو جانبه این نشست دو هفته ای را از دستاوردهای بزرگ این هیات در این سفر دانست.

منصوره شریفی صدر مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه در گفتگویی اختصاصی با ایرنا درباره فعالیت هیات زنان ایرانی در جریان پنجاه و هفتمین نشست بین المللی ˈکمیسیون بررسی وضعیت زنانˈ در مقر سازمان ملل گفت: حضور هیات ایرانی در این سطح بلندپایه به ریاست خانم مجتهدزاده مشاور محترم رییس جمهور بسیار چشمگیر بود و سخنان ایشان درباره موفقیت های ایران در زمینه زنان با استقبال هیات های بین المللی روبرو شد.

وی افزود: ایشان در چند برنامه سخنرانی حضور داشتند که یکی در میز گرد مقام های بلندپایه بود و یکی در جلسه عمومی بود که در سخنان خود به تشریح دستاوردهای ایران در زمینه زنان و ارتقای جایگاه ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه گفت: مشاور رییس جمهور به اقدام های دولت برای توانمندسازی زنان از جمله اختصاص بودجه ویژه در این زمینه و وجود مشاوران زن در همه دستگاه ها که مسولیت توانمندسازی بانوان را بر عهده دارند اشاره کرد که این سخنان بسیار مورد توجه هیات های بین المللی حاضر قرار گرفت.

خانم شریفی صدر همچنین به دیدارهای دوجانبه هیات ایرانی با هیات های دیگر کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: هیات های دیگر کشورها با استقبال از طرح های اجرا شده در ایران خواستار انتقال این تجربیات به کشورهایشان شدند.

وی افزود: هیات ها از ما راهکار می خواستند و می پرسیدند شما چگونه میان مسولیت زنان در خانه و حضور قوی اجتماعی آن ها تعادل ایجاد می کنید. همچنین حضور زنان در سطوح آموزشی مختلف و افزایش امید زندگی زنان در ایران که در دوران پس از انقلاب ۲۰ سال افزایش یافته، بسیار مورد توجه بود.

وی تاکید کرد: این آمار ایران در دنیا چشمگیر بوده و حکایت از بسترسازهای مناسب در سال های پس از انقلاب دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3356

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.