رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر اسرائیل گفت هم اکنون زمان حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران فرا رسیده است. به گزارش پیارم  به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل گفت: امنیت اسرائیل به شدت برای ما مهم ...

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر اسرائیل گفت هم اکنون زمان حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران فرا رسیده است.

خبرگزاری فارس: اوباما: هم اکنون زمان حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران فرا رسیده است

به گزارش پیارم  به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل گفت: امنیت اسرائیل به شدت برای ما مهم است. ایران نگرانی مشترک ما است. من می‌خواهم این اطمینان حاصل شود که مردم اسرائیل تفکر من را درباره این چالش درک کنند.

باراک اوباما در ادامه با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران گفت: هم اکنون زمان حل این موضوع به صورت دیپلماتیک فراهم شده است. سوال این است که آیا ایران این فرصت را می‌بیند. در صورتی که این موضوع به صورت دیپلماتیک حل شود، همه نفع خواهند برد.

وی افزود: در نهایت مهمترین راه‌حل برای موضوع ایران، تصمیم آنها است که به دنبال تسلیحات هسته‌ای نباشند. این موضوع به آنها اجازه می‌دهد که از انزوا خارج شوند. اما من نمی‌دانم که چه زمانی آنها تمایل خواهند داشت تا این گام را بردارند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود گفت: ما به توافق رسیدیم که ایران مجهز به سلاح اتمی تهدیدی برای منطقه و جهان خواهد بود و به صورت بالقوه تهدیدی برای موجودیت اسرائیل به شمار می‌آید.

وی افزود: سیاست ما این است که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم. ما ترجیح می‌دهیم که این موضوع را به صورت دیپلماتیک دنبال کنیم. آمریکا همچنان به رایزنی نزدیک با اسرائیل برای اتخاذ گام بعدی ادامه خواهد داد و من بار دیگر تکرار می‌کنم تمام گزینه‌ها روی میز است. ما هر آنچه که نیاز باشد انجام می‌دهیم تا مانع از آن شویم که ایران به بدترین سلاح جهان دست نیابد.

آمریکا بزرگترین دارنده تسلیحات اتمی در جهان است و تنها کشوری است که از این سلاح علیه بشریت استفاده کرده است.

باراک اوباما ادامه داد: امنیت اسرائیل غیر قابل مذاکره است. تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل قدرتمندتر از گذشته است و ائتلاف میان ملت‌های ما قدرتمندتر از گذشته است.

وی ادامه داد: اولین وظیفه من این است که امنیت را برای مردم آمریکا فراهم کنم و «بی‌بی» [لقب نتانیاهو] نخستین وظیفه تو این است که امنیت را برای مردم اسرائیل فراهم کنی.

رئیس جمهور آمریکا گفت: صلح پایدار یعنی اسرائیلی امن و فلسطینی با حق حاکمیت.

اوباما ضمن اعلام این موضوع که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد گفت: همکاری اطلاعاتی میان آمریکا و اسرائیل بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: از مناطقی که موشک‌های حزب‌الله آنها را نابود کرد دیدار کردم و می‌گویم که تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل مقدس است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: چالش سوریه چالش کل جهان است و این موضوع را در چارچوبی بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

وی گفت: بشار اسد باید بداند در صورتی که از سلاح شیمیایی استفاده کند یا آنکه آن را به تروریست‌ها منتقل کند مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

باراک اوباما در ادامه سخنانش مدعی شد: بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است و باید از قدرت کناره‌گیری کند و معتقدم که این کار را انجام خواهد داد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل نیز در این کنفرانس مطبوعاتی صحبت کرد و گفت معتقدم که باراک اوباما مصمم است تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

وی افزود امیدوارم سفر اوباما به ایجاد صفحه جدید در روابط با فلسطینیان کمک کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: اسرائیل همچنان به راه‌حل دو دولت برای دو ملت پایبند است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی همچنان به ساخت و ساز شهرک‌ها در اراضی اشغالی فلسطینیان ادامه می‌دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3355

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.