پیارم: آبشار زیبای بیشه لرستان منتظر مهمانان نوروزی است. به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آبشار شوی یا تله زنگ، آبشار بیشه، آبشار آب سفید، آبشار نوژیان، آبشار چکان، آبشار وارک، آبشار سرکانه و آبشار افرینه از مهمترین آبشارهای لرستان هستند که هر کدام زیبایی‌های مختص به خود را دارند. ‌لرستان سرزمین ...

پیارم: آبشار زیبای بیشه لرستان منتظر مهمانان نوروزی است.

خبرگزاری فارس: آبشار زیبای بیشه لرستان منتظر مهمانان نوروزی است

به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آبشار شوی یا تله زنگ، آبشار بیشه، آبشار آب سفید، آبشار نوژیان، آبشار چکان، آبشار وارک، آبشار سرکانه و آبشار افرینه از مهمترین آبشارهای لرستان هستند که هر کدام زیبایی‌های مختص به خود را دارند.

‌لرستان سرزمین آبشارهای زیبای است که در جای جای نقاط دیدنی و سرسبز این استان بهشتی نایاب و کم نظیر ساخته‌اند.

این آبشارهای زیبا امروز آماده استقبال مهمانان نوروزی هستند.

آبشارهای زیبا و منحصر به فرد لرستان هرساله میزبان مسافران نوروزی هستند، در ادامه آبشارهای لرستان را باهم مرور می‌کنیم.

*آبشار بیشه

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در بخش پاپی خرم‌آباد و در ایستگاه راه‌آهن بیشه واقع شده است.

آبشار در مسیر راه‌آهن خوزستان _تهران واقع شده و سالیانه پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور به ویژه از استان خوزستان است.

فاصله این آبشار تا شهرستان دورود که یکی از مسیرهای ارتباطی آن است ۳۰کیلومتر است، امکان برقراری ارتباط در این مسیر فقط از طریق راه‌آهن میسر است و راه ارتباطی آن در حال حاضر با خرم‌آباد از طریق ایستگاه سپید دشت و از آنجا به خرم‌آباد است.

ارتفاع آبشار ۴۸متر تا نقطه برخورد با زمین و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است.

*آبشار نوژیان

آبشار نوژیان در ۳۰کیلو متری جنوب شرقی خرم‌آباد (بخش پاپی )واقع شده است.

این آبشار یکی از زیبایی‌های طبیعت لرستان است که هر ساله بسیاری از مردم را به سوی خود جلب می‌کند گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف قرار دارد.

در کوه (تاف) انواع گیاهان دارویی می‌رویند و طبیعت و آبشار زیبای آن شگفت انگیز و دیدنی است.

همواره بسیاری از مردم برای تماشای این آبشار زیبا و هم چنین برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می‌آیند و اوقات فراغت خود را در آنجا می‌گذرانند.

*آبشار چکان

در دامنه ارتفاعات مشرف بر دره چکان (جنوب شهرستان دورود ) آبشاری در نهایت زیبایی و عظمت جاری است که به آبشار چکان معروف است.

این آبشار از درون غاری مشرف بر زمین‌های زراعی چکان بیرون می‌جهد و طول فوران آن به ده‌ها متر می‌رسد، اطراف آبشار منطقه‌ای وسیع با فضایی مطلوب و دل‌انگیز است که در دو الی سه کیلومتری آن امام زاده‌ای به نام (ابو علی (ع))واقع شده است.

آب این آبشار در اواخر پاییز به مرور خشک می‌شود و در روزهای اولیه شروع فصل بهار مجددا با همان فوران به بیرون می‌جهد، این آبشار یکی از عجایب و زیبایی‌های طبیعت استان لرستان محسوب می‌شود.

*آبشار سرکانه

آبشار سرکانه در روستای گریت بخش پاپی در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان خرم‌آباد به ارتفاع ۱۵ متر و عرض تاج ۱۷ متر قرار دارد و از جمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دیدنی استان محسوب می‌شود.

*آبشار افرینه

آبشار افرینه نیز در کنار روستایی به همین نام در مسیر جاده بین‌المللی خرم‌آباد به اندیمشک قرار دارد.

*آبشار وارک

این آبشار در بخش پاپی و دهستان کشور واقع شده و یکی از زیباترین آبشارهای کشور است، فاصله آن تا شهر خرم‌آباد حدود ۶۰کیلومتر است.

سرچشمه آبشار یک صخره سنگی است و پس از طی حدود ۱۵متر از صخره دوم فرو ریخته و آبشار دوم را به وجود می‌آورد.

در فصل کم آبی ارتفاع قسمت اول هفت متر با عرض حدود ۱۲متر و قسمت دوم ۱۵,۵متر با عرض ۵,۵۶متر یکی از زیباترین منظره‌ها را در این منطقه می‌توان دید، حداکثر ارتفاع آن به ۵۷متر می‌رسد و عرضی معادل ۵۰متر را در بر می‌گیرد.

*آبشار شوی

این آبشار که به قولی زیباترین آبشار ایران است، در حوالی روستای شوی و در دامنه سالن کوه (ایستگاه تنگ هفت از توابع شهرستان دورود ) واقع شده است، آبشار شوی آبشاری زیبا و دلنشین است که از غاری بیرون می‌جهد و از گردنه‌ای بلند به پایین سرازیر می‌شود.

در فصل بهار از سراسر کشور مردم علاقمند برای تفریح به سوی این آبشار روی می‌آورند و بخشی از اوقات خود را در پیرامون زیبای آن سپری می‌کنند.

این آبشار در گویش محلی به (طاف شوی ) معروف است.

*آبشار آب سفید

این آبشار در منطقه پیشکوه ذلقی در حدود ۵۰کیلومتری شهر الیگودرز واقع شده است، ارتفاع این آبشار حدود ۳۰متر و پهنای آن در فصل پر آبی حدود ۱۵متر است.

==============

 

گزارش از اکرم محمودوند

=============

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3345

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.