پیارم: عضو خانه مطبوعات کشور گفت: یکی از برنامه‎های خانه مطبوعات، برگزاری جشنواره مطبوعات شمال کشور به میزبانی گلستان در سال ۹۲ است. به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، علی منصوری‎رضی عصر امروز در فعالان رسانه‌ای گلستان اظهار داشت: برگزاری جشنواره مطبوعات می‎تواند بینش و نگرش خبرنگاران را ارتقا بخشد تا در ...

پیارم: عضو خانه مطبوعات کشور گفت: یکی از برنامه‎های خانه مطبوعات، برگزاری جشنواره مطبوعات شمال کشور به میزبانی گلستان در سال ۹۲ است.

خبرگزاری فارس: جشنواره مطبوعات شمال کشور در گلستان برگزار می‎شود

به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، علی منصوری‎رضی عصر امروز در فعالان رسانه‌ای گلستان اظهار داشت: برگزاری جشنواره مطبوعات می‎تواند بینش و نگرش خبرنگاران را ارتقا بخشد تا در راستای اطلاع‎رسانی دقیق و شایسته تلاش کنند.

وی در خصوص شناسایی خبرنگاران فعال استان خاطرنشان کرد: جامعه خبری عضو یک خانه هستند و اعضای این خانواده نباید خود را نسبت به یکدیگر فعال‌تر دانسته تا دیگری خودش را کنار بکشد.

خبرنگاران به علم خبرنگاری مسلح شوند

رئیس خانه مطبوعات گلستان افزود: همه اعضای خانواده مطبوعات باید با یکدلی و یکرنگی در راستای اعتلای خانه مطبوعات و در تقویت رسانه‎ها برای بهتر شدن وضعیت موجود نقش‎آفرینی کنند.

منصوری‎رضی، هدف از برگزاری کلاس‎های آموزشی خبرنگاران را غنی‎سازی این قشر به فنون خبرنگاری برشمرد و تصریح کرد: در حرفه خبرنگاری آنچه خبرنگار را خبره می‎سازد، داشتن اطلاعات دقیق از نحوه کار است.

وی، مسلح شدن به علم خبرنگاری را یک ضرورت مهم خواند و ابراز داشت: اگر هریک از خبرنگاران بتوانند در این زمینه خود را مسلح به علم خبرنگاری کنند، حداقل قدم‎های اولیه را برای اینکه بتوانند به عنوان یک خبرنگار مطرح شوند، برداشته‎اند.

گلستان از برخورداری خبرنگار علمی واقعی، محدود است

عضو خانه مطبوعات کشور با بیان اینکه گلستان از برخورداری خبرنگار علمی و واقعی، محدود است، یادآور شد: ضمن اینکه برخی از خبرنگاران استان، فعال و کوشا هستند، اما اگر قرار باشد با معیارهای علمی خبرنگاری سنجیده شوند، تعداد آنها اندک است.

منصوری‎رضی متذکر شد: باید به سمتی رهنمون شویم که خبرنگاران بتوانند با استفاده از متدهای علمی، حرفه خبرنگاری را دنبال کنند و لازمه اصلی این مهم، علاقه و ذوق خبرنگاری است.

وی به داوری جشنواره فجر گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: در این جشنواره که به عنوان داور انتخاب شدم از حدود ۱۷۶ نشریه اعم از روزنامه، هفته‎نامه، ماهنامه و گاهنامه‎ای که در استان گیلان بود، داوری در دو مرحله اتفاق افتاد که در مرحله نهایی حتی در بخش‎هایی، رتبه اول خبرنگاری نداشتیم.

گلستان در حوزه خبر می‎تواند با گیلان رقابت داشته باشد/ مطبوعات سخنگوی مردم باشند

رئیس خانه مطبوعات گلستان ادامه داد: با اینکه ۱۰۰ سال سابقه کار مطبوعاتی در گیلان وجود دارد در حوزه گزارش و مصاحبه نیز با اغماض رتبه اول، دوم و سوم را توانستیم کسب کنیم؛ حال اگر بخواهیم گیلان را با گلستان که نهایتاً ۴۰ نشریه دارد، مقایسه کنیم از نظر کمی نشریات گلستان با گیلان قابل قیاس نیست، اما در زمینه کار و فعالیت، واقعاً گلستان می‎تواند با گیلان رقابت داشته باشد.

منصوری‎رضی؛ مطبوعاتی که مطابق با خاستگاه مردمی حرکت کنند را در جلب نگاه عمومی اثرگذار خواند و ابراز داشت: مطبوعات قبل از اینکه سخنگوی مسئولان باشند، باید سخنگوی مردم به مسئولان بوده و در حد ضرورت برای رفع شبهه، منتقل کننده نظرات مسئولان به جامعه باشند، بنابراین اگر هفته‎نامه یا روزنامه محلی با این نگاه ورود پیدا کند و آنچه مردم می‎خواهند منعکس کند، یقیناً جایگاه خودش را در سطح جامعه باز کرده و می‎تواند مؤثر باشد.

وی از همکاری خبرنگاران استان در راستای تکمیل سامانه کارت خبرنگاری قدردانی کرد و اذعان داشت: ۶۰ تا ۷۰ درصد از خبرنگاران همکاری خوبی برقرار کردند، اما بخشی بنا به مشکلات خاصی که داشتند هنوز نتوانستیم سامانه کارت خبرنگاری را تکمیل و ساماندهی کنیم که امیدواریم این کار برای سال آینده رخ دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3328

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.