پیارم – مرحله نخست تصویربرداری مجموعه آموزشی ˈبرهانˈ به پایان رسید و این مجموعه که با هدف پاسخگویی به شبهات دینی ساخته شده است، نوروز سال ۹۲ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود. به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، مجموعه ˈبرهانˈ به سفارش شبکه قرآن و معارف سیما به کارگردانی علیرضا ...

پیارم – مرحله نخست تصویربرداری مجموعه آموزشی ˈبرهانˈ به پایان رسید و این مجموعه که با هدف پاسخگویی به شبهات دینی ساخته شده است، نوروز سال ۹۲ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، مجموعه ˈبرهانˈ به سفارش شبکه قرآن و معارف سیما به کارگردانی علیرضا محمدی ساخته می شود.

در محله نخست تولید این مجموعه، ۱۵ قسمت تولید شده است و ادامه تصویربرداری قسمت های دیگر مجموعه آموزشی ˈبرهانˈ پس از ایام تعطیلات نوروز آغاز می شود.

این مجموعه آموزشی در ۲۶ قسمت ۶۰ دقیقه ای از یکم فروردین ماه سال ۹۲ هر روز ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه پخش می شود.

در مجموعه آموزشی ˈبرهانˈ شانزده دانشجو دختر و پسر شبهات و پرسش های خود از دین اسلام را مطرح می کنند و در هر قسمت از این مجموعه که به صورت مستند داستانی و گفت وگو محور ساخته می شود.

بسیاری از پرسش ها و شبهات دینی را علما و متخصصان دینی از جمله حجت الاسلام سید صدر الدین شریعتی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، حجت الاسلام و المسلمین باقر زاده و حجت الاسلام و المسلمین قنادی و دیگر استادان مطرح حوزه های علمیه پاسخ می دهند.

مجموعه آموزشی ˈبرهانˈ با ۲۹ محور از جمله راز دین گرایی انسان و فواید دین گرایی در دین در دنیای امروز، زیارت و توسل در تشیع، علت سختگیرانه بودن احکام جزایی در اسلام، فلسفه حجاب، فلسفه برخی از احکام جزا، فلسفه ولایت فقیه، شرب خمر و دلایل حرمت آن و عرفان های نو پدید معنوی تولید می شود.

نقد سکولاریسم، اعجاز قرآن، مزایای شیعه نسبت به سایر فرق اسلامی، روابط افراد اسلام، باستان گرایی و ملی گرایی، موسیقی، حدود و ثغور آزادی در اسلام و غرب، حکومت جهانی و مهدویت، نظام پاسخگویی اسلام به نیازهای معاصر، دلایل پشرفت جوامع دور از دین، سیره پیامبر اکرم(ص)، معرفت شناسی، نماز، ربا، خمس، نمایش جذاب رزالت های انسانی، خانواده، اصول دین، دین و اخلاق، ایجاد تعاریف غیر واقع از ویژگی های خداوند مثل لطف و بخشش با هدف برطرف کردن شبهات از چهره مطهر دین اسلام از دیگر محورهای این مجموعه است.

زهرا جلالی، سیدهادی کابلی و علیرضا محمدی نویسندگان این مجموعه هستند و مسعود فروتن کارگردانی آن را بر عهده دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3315

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.