پیارم: شهردار آبیک گفت: شهر آبیک فاقد خروجی استاندارد و مطلوب است. به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از آبیک، علی یحیی‌پور در جلسه شورای ترافیک شهرستان آبیک که امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه بارها برای أخذ مجوز در زمینه ساخت خروجی آمادگاه اصلی و عمومی شهر ...

پیارم: شهردار آبیک گفت: شهر آبیک فاقد خروجی استاندارد و مطلوب است.

خبرگزاری فارس: شهر آبیک فاقد خروجی استاندارد است

به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از آبیک، علی یحیی‌پور در جلسه شورای ترافیک شهرستان آبیک که امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه بارها برای أخذ مجوز در زمینه ساخت خروجی آمادگاه اصلی و عمومی شهر آبیک به اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین مکتوب اعلام کرده‌ایم چراکه با تحقق این امر، آمادگاه به مسکن مهر متصل می‌شود ولی تاکنون پاسخی دریافت نشده است و حتی شهرداری این آمادگی را دارد که پروژه شانه خاکی پس از آمادگاه اصلی و عمومی را انجام دهد.

وی افزود: از اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین درخواست می‌کنیم که با احداث خروجی در پل عابر پیاده سمت اتوبان موافقت کرده و مجوز لازم را صادر کند.

این مسئول از مخالفت شهرداری آبیک با احداث دور برگردان در خروجی آبیک به سمت شهرستان نظرآباد خبر داد و تصریح کرد: به دلیل نظرات کارشناسی انجام شده احداث دور برگردان سبب می‌شود ترافیک شهر به هم بریزد بنا بر این مطالبات ترافیکی باید در اجرای این طرح لحاظ شود.

شهردار آبیک اذعان کرد: طی مکاتبه‌ای که شهرداری با اداره‌ کل راه و شهرسازی استان البرز داشته، موافقت رمپ برای خروج از آزادراه اعلام شده و مقرر شد تا مجوز لازم را بدهند.

یحیی‌پور اضافه کرد: دلیل عمده مخالفت با احداث دور برگردان در خروجی آبیک به سمت شهرستان نظرآباد این است که زمانی که یک خودرو از آزادراه خارج می‌شود حداقل سرعتش ۴۰، ۵۰ و ۶۰ کیلومتر در ساعت است و دور برگردان به فاصله ۳۰ متری احداث می‌شود که این امر صحیح و از از لحاظ کارشناسی جای اشکال است.

وی تصریح کرد: برای اجاره پایانه حمل و نقل واقع در مرکز شهر آبیک شهرداری ماهانه ۶۵۰ میلیون اجاره پرداخت می‌کند و این در حالی است که رانندگان اتوبوس‌های مؤسسات آموزش عالی که دانشجویان استان‌های تهران و البرز را جابه‌جا می‌کنند از خدمات شهر آبیک استفاده می‌کنند ولی از شرکت مسافربری مستقر در این پایانه صورت حساب دریافت نمی‌کنند.

این مسئول بیان کرد: به طور موقت اتوبوس‌های مؤسسات عالی شهرستان آبیک به سمت زمینی در شهرک قدس هدایت می‌شوند تا شرکت مسافربری نسبت به دریافت صورت حساب از آنان اقدام کند به شرطی که شرکت مسافربری حق و حقوق شهرداری یعنی عوارض پنج درصدی را به حساب شهرداری واریز کند.

مکان مؤسسات آموزش عالی در شهرک قدس آموزشی نیست

شهردار آبیک در ادامه اظهار داشت: مکان مؤسسات آموزش عالی واقع در شهرک قدس شهر آبیک آموزشی نیست بلکه کاربرد مسکونی و تجاری دارد.

وی افزود: شهرداری زمین‌های بالادست شهر آبیک را برای مؤسسات آموزش عالی تفکیک کرده که مطلوب است این مؤسسات از داخل شهر خارج شده و به زمین تعیین شده هدایت شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3279

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.