پیارم: امام جمعه یزد با اشاره به اینکه صاحب عروه در مسائل سیاسی لغزشی نداشت، گفت: باید آرای علمی و سیاسی صاحب عروه بازخوانی شود. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد رضا ناصری امروز در کنگره بین‌المللی صاحب عروه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد به سفر ...

پیارم: امام جمعه یزد با اشاره به اینکه صاحب عروه در مسائل سیاسی لغزشی نداشت، گفت: باید آرای علمی و سیاسی صاحب عروه بازخوانی شود.

خبرگزاری فارس: بازخوانی آرای علمی و سیاسی صاحب عروه

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد رضا ناصری امروز در کنگره بین‌المللی صاحب عروه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد به سفر مقام معظم رهبری به استان یزد اشاره کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلفی که در این سفر برگزار شد بر بزرگداشت نام علمای شهر یزد تاکید داشتند و برگزاری این کنگره نیز گامی در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری کنگره‌های بزرگداشت برای علما گوشه‌های از خدمات و تلاش‌های این بزرگان به مردم شناسانده می‌شود، اضافه کرد: با برگزاری چنین کنگره‌هایی نسل‌های آینده می‌توانند با خدمات بزرگان و عالمان دینی آشنا شده و از خدمات علمی ارزشمند ایشان بهره‌مند شوند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یزد، استاندار یزد و ‌ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و یزد در برگزاری این کنگره همکاری داشتند، ادامه داد: دبیرخانه علمی کنگره با ریاست آیت الله استادی در قم تشکیل شد و با همت جمعی اقدامات خوبی در راستای جمع‌آوری آثار این مرجع فقید به عمل آمد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌‌های سید یزدی بیان کرد: ایشان در زمین مسائل علمی تلاشی وافر داشت و در زمینه مسائل سیاسی هم دارای زهد و تقوای چشمگیری بود و علیه دول استعماری به پا خاست.

ناصری اضافه کرد: صاحب عروه در زمینه شرایط اجتماعی دارای درک بسیار درستی بود و در بحران‌هایی نظیر مشروطیت کوچکترین لغزشی نداشت و در اداره امور با عقل و تدبیر عمل می‌کرد.

وی ضرورت واکاوی اندیشه‌های سیاسی صاحب عروه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در خصوص برگزاری این کنگره دیدارهایی با مراجع تقلید انجام شد و مراجع تقلید ضرورت بازشناسی و بازخوانی آرای علمی و سیاسی صاحب عروه را مورد تاکید قرار دادند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3271

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.