پیارم: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رشته‌های مرتبط با صنعت چاپ در مراکز دانشگاهی و آموزشگاه‌های آذربایجان غربی راه‌اندازی شود. به گزارش پیارم به نقل ازخبر نگار فارس حجت‌الاسلام محمد باقر کریمی امروز در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فعالان صنعت چاپ در آذربایجان غربی با مشکلات متعدد ...

پیارم: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رشته‌های مرتبط با صنعت چاپ در مراکز دانشگاهی و آموزشگاه‌های آذربایجان غربی راه‌اندازی شود.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی رشته چاپ در مراکز دانشگاهی آذربایجان غربی

به گزارش پیارم به نقل ازخبر نگار فارس حجت‌الاسلام محمد باقر کریمی امروز در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فعالان صنعت چاپ در آذربایجان غربی با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند، بنابراین پیشنهاد می‌شود در راستای راه‌اندازی رشته چاپ در مراکز دانشگاهی و آموزشگاه‌های مناطق مختلف استان اهتمام شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی رشته چاپ در دانشگاه‌های مناطق مختلف آذربایجان غربی در رونق گرفتن این صنعت تاثیرگذار است، افزود: باید در راستای رفع موانع و مشکلات موجود در این ارتباط گام برداشت لیکن به نظر می‌رسد، یکی از راه‌کارهای توسعه کمی و کیفی واحدهای چاپ استان، ایجاد این رشته در دانشگاه‌ها است.

کریمی بیان کرد: ایجاد شهرک و مجتمع‌های صنعتی مخصوص چاپ، ایجاد واحدهای چاپی کامل مشتمل بر مراحل تولید، آماده‌سازی، لیتوگرافی، صحافی و عملیات تکمیلی، تشکیل دوره‌های توجیهی، آموزشی و تخصصی برای نیل به اهداف از جمله پیشنهادهایی است که می‌توان برای عملیاتی کردن آن‌ها گام برداشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: تشکیل اتحادیه چاپخانه‌داران، ترسیم چشم‌انداز آینده صنعت چاپ آذربایجان غربی حداقل برای یک سال آینده و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران در راستای نوسازی چاپخانه‌ها از جمله اقداماتی دیگری است که می‌توان در این راستا انجام داد و به رونق گرفتن صنعت چاپ استان کمک کرد.

وی ادامه داد: انتقال دانش فنی روز، ارائه خدمات حقوقی، آموزشی و مشورتی به واحدهای چاپ استان، تلاش برای حل اختلافات درون صنفی، تشکیل کمیته‌های فنی، صدور پروانه تاسیس مشترک بین وزارت صنایع و ارشاد برای بهره‌مندی فعالان این عرصه از تسهیلات هر دو وزارتخانه از جمله راهکارهای دیگری است که در راستای رفع مشکلات فعالان این عرصه می‌توان به کار بست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3264

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.