پیارم- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر شاخصه حکومت‌ها و نظام‌های اسلامی است و این مسئله مسئولیت مسئولان را دوچندان می‌کند. به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که در ...

پیارم- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر شاخصه حکومت‌ها و نظام‌های اسلامی است و این مسئله مسئولیت مسئولان را دوچندان می‌کند.

خبرگزاری فارس: امر به معروف شاخصه حکومت‌های اسلامی است / فعالیت‌های ستاد احیا، رضایت‌بخش است

به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: خیر امت‌های مسلمان در ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

به گفته وی، امر به معروف و نهی از منکر رمز بقای جوامع اسلامی است از این رو ترویج این فریضتین الهی به عنوان اصل لاینفک حکومت‌های اسلامی نیاز به همت همگانی دارد.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی خواند و گفت: همه ما به عنوان مسلمان در این مسیر وظایفی بر عهده داریم که باید با عمل به آنها مسیر اجرای احکام الهی را در جامعه فراهم سازیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: بهترین انسان‌ها در جامعه کسانی هستند که فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی بفهمند و در راستای ترویج و نهادینه کردن آن تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: انسان‌هایی که بیش از دیگران عبادت پروردگار می‌کنند و  تلاوت قرآن و امر به معروف و نهی از منکر را در رأس اموراتشان قرار داده‌اند از بهترین انسان‌ها هستند.

 

وی تصریح کرد: اقامه نماز، پرداخت زکات و اجرای امر به معروف و نهی از منکر سه فرمان خداوند متعال به مسلمانان است که بارها در قرآن کریم و توسط پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه اطهار(ع) بر آن تاکید شده است.

 

به گفته رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، امر به معروف و نهی از منکر شاخصه اصلی حکومت‌های اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر کردن مراحل، قواعد و قوانین خاصی دارد که در مرحله نخست امر به معروف و نهی از منکر را باید از خود و اطرافیان نزدیک آغاز کنیم تا بر دیگران نیز تاثیرگذار باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که خود فرد به آنچه که تذکر می‌دهد ایمان قلبی نداشته باشد، نمی‌توان شاهد نتیجه‌ای مثبت در این زمینه بود.

 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: ترویج و نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر  نیازمند حرکتی جهادگونه و همگانی دانست که‌ یک زمان باید به صورت فردی در راستای ترویج این فریضتین الهی گام برداریم و زمانی هم باید کارهای گروهی و تشکیلاتی انجام شود.

 

به گفته وی، وجود نیت خالص و انجام کار برای رضای پروردگار مهم‌ترین عامل در تحقق اهداف در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: صبور بودن از دیگر نیازهای حرکت در مسیر گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است چرا که تاثیرگذاری برنامه‌ها در این حوزه مستلزم زمان است.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از رفتارها و اعمال منکر با برخوردهای لسانی اصلاح نمی‌شود لذا باید در این مواقع برخوردهای عملی صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: شناخت معروفات و منکرات از الزامات آمران به معروف و ناهیان از منکر است چرا که تا زمانی شناخت کافی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در فرد ایجاد نشود زمینه برای ارشاد دیگران فراهم نخواهد شد.

 

* هزینه در مسیر ترویج امر به معروف سرمایه‌گذاری است

 

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با انتقاد از برگزاری برخی هزینه‌های بی‌خودی برای برگزاری برنامه‌های بی‌محتوا اظهار کرد: برخی از کارهای که اصلا ضرورتی ندارد با هزینه‌های بسیار زیاد انجام می‌شود اما برای انجام کارهای ارزشی فقط به بهانه نبود و کمبود اعتبار مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

 

به گفته وی، هزینه برای احیا و ترویج فرهنگ ارزشی امر به معروف و نهی از منکر نوعی سرمایه‌گذاری است.

 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: فعالیت در این زمینه سرمایه‌گذاری  است چون‌که از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی عملکرد ستاد احیا استان را  مثبت و قابل‌قبول ارزیابی کرد و افزود: اقدامات امسال ستاد هم از نظر کمی و هم از لحاظ کیفی قابل تقدیر است.

 

وی در پایان گفت: در احیای امر به معروف و نهی از منکر ایستایی جایز نیست و باید با سبقت از همدیگر مسیر ترویج و نهادینه‌کردن این اصل الهی را در جامعه فراهم کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3253

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.