اخراج گسترده کارکنان یک نهاد فرهنگی دانشگاهی هرمزگان، در حالی صورت می‌گیرد که طی سال‌های اخیر همواره تأکید بر تقویت حوزه فرهنگی و تربیت نیروهای متخصص این حوزه بوده است. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، اخراج و یا در نوع محترمانه‌تر «تعدیل نیروها» در کارخانجات و دیگر بخش‌های تولیدی همواره ...

اخراج گسترده کارکنان یک نهاد فرهنگی دانشگاهی هرمزگان، در حالی صورت می‌گیرد که طی سال‌های اخیر همواره تأکید بر تقویت حوزه فرهنگی و تربیت نیروهای متخصص این حوزه بوده است.

خبرگزاری فارس: اخراج تعدادی از کارکنان یک نهاد فرهنگی دانشگاهی در هرمزگان/ نامه‌نگاری کارکنان و اساتید به استاندار

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، اخراج و یا در نوع محترمانه‌تر «تعدیل نیروها» در کارخانجات و دیگر بخش‌های تولیدی همواره امری عادی و مرسوم است که این روند در بسیاری از کشورها نیز به دلیل مسائل اقتصادی و بحران‌های مالی دیده می‌شود.

اما در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی که از حوزه‌های پیچیده و با حساسیت‌های خاص خود است، اخراج نیروها به بهانه‌های مختلف، خود امری نادر و قابل تأمل است.

گویا طی روزهای گذشته یکی از مسئولان نهادهای فرهنگی دانشگاهی در هرمزگان دست به یکی از عجیب‌ترین تصمیمات مدیریتی خود زده است؛ به نحوی که شنیده‌ها حاکی از اخراج تعدادی از نیروهای متخصص در این نهاد دانشگاهی است.

این اخراج در صورتی در حال رخ دادن است که طبق بررسی‌های میدانی و مصاحبه‌های جداگانه، گفته و شنیده می‌شود که این نوع اخراج در مورد نیروهای متخصص در جهاد دانشگاهی هرمزگان بلاوجه است.

همچنین پیگیری‌ها در این زمینه حکایت از آن دارد که برخی از کارکنان اخراجی نهاد یاد شده، این تصمیم را اقدامی تلافی‌جویانه از طرف رئیس این نهاد در پاسخ به درخواست کارکنان برای اتمام دوره ریاستی وی می‌دانند.

اخباری نیز در این خصوص حاکی از مخالفت برخی از نهادهای نظارتی در استان با ادامه تصدی ریاست فرد مذکور بر نهاد مورد بحث دارد.

جمعی از اساتید و کارکنان این واحد در اعتراض به این اقدام‌ها، نامه‌ای خطاب به استاندار هرمزگان تهیه و ارسال کرده‌اند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته نهاد مورد بحث، حدود ۷۰ کارمند دارد که از آغاز دوره ریاست فرد مذکور تاکنون بیش از ۱۵ نفر از این کارکنان که اغلب نیز در حوزه فعالیتی خود متخصص هستند، اخراج شده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3247

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.