پیارم: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: مراسم تحویل سال در مزار شهدای استان برگزار می‌شود. به گزارش پیارم به نقل از  خبرنگار فارس احمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو بادر رشت با بیان اینکه گیلان دارای هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز است، اظهار کرد: گیلان نقش مهمی در دفاع از وطن در ...

پیارم: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: مراسم تحویل سال در مزار شهدای استان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری مراسم تحویل سال در مزار شهدای گیلان

به گزارش پیارم به نقل از  خبرنگار فارس احمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو بادر رشت با بیان اینکه گیلان دارای هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز است، اظهار کرد: گیلان نقش مهمی در دفاع از وطن در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است.

وی با اشاره به وضعیت ساماندهی گلزار شهدای گیلان اضافه کرد: گیلان دارای ‌هزار و ۲۸۴ گلزار شهداست که ۹۴ درصد در فاز نخست ساماندهی شدند.

این مسئول برطرف شدن نگرانی خانواده‌های شهدا در ساماندهی گلزارها را مهم دانست و تصریح کرد: ۱۷ دستگاه اجرایی گیلان در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا عضو هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از گلزارهای شهدای یک تا پنج مزاری به بسیج سازندگی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان خردادماه ۹۲ ساماندهی این تعداد به اتمام می‌رسد.

اسماعیلی، یادآور شد: با روند فعلی تا پایان سال ۹۲ فاز نخست ساماندهی تمام گلزار شهدای گیلان به پایان می‌رسد.

وی مزار شهدا را مکان فرهنگی دانست و تصریح کرد: مراسم تحویل سال ۹۲ در مزار شهدای گیلان برگزار می‌شود.

این مسئول، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا را از برنامه‌های نوروزی خود عنوان کرد و گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا پس از نوروز نیز ادامه می‌یابد.

وی شهدا را دارای درجات عالیه در نزد پروردگار دانست و با ذکر خاطره‌ای از یک خانواده شهید تک فرزندی، گفت: یک‌روز به صورت غیرمنتظره تصمیم گرفتیم به دیدار این خانواده که تنها فرزند آنها به شهادت رسیده بود، برویم و زمانی که وارد منزل پدر و مادر پیر این شهید شدیم در کمال تعجب و حیرت آنها را آماده استقبال از خود دیدیم و مراسم پذیرایی نیز آماده بود.

اسماعیلی افزود: زمانی که از مادر شهید پرسیدم شما چگونه از این دیدار سرزده ما آگاه شدید، اظهار کرد که شب قبل فرزند شهیدم به خوابم آمد و گفت که فردا پنج نفر مهمان دارید و من نیز بساط پذیرایی را آماده کردم و منتظر آمدن شما بودم.

وی با بیان اینکه شهدا آگاه و زنده هستند، یادآور شد: تعداد ما نیز در این مهمانی پنج نفر بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3240

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.