پیارم – رییس مجمع ملی تشکل های کشاورزی گفت: از مجموع ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای احیای دشت های خوزستان و ایلام ، تاکنون فقط ۴۷ میلیارد تومان یعنی یک ششم آن پرداخت شده است.   به گزارش پیارم به نقل ازخبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: هم اکنون بخشی از واحدهای کارگاهی ...

پیارم – رییس مجمع ملی تشکل های کشاورزی گفت: از مجموع ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای احیای دشت های خوزستان و ایلام ، تاکنون فقط ۴۷ میلیارد تومان یعنی یک ششم آن پرداخت شده است.

 

به گزارش پیارم به نقل ازخبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: هم اکنون بخشی از واحدهای کارگاهی مجری به دلیل نبود اعتبار تعطیل شده و در صورت ادامه روند مابقی واحدها نیز تعطیل شده و پس از گذشت ۱۵ سال اجرای این طرح متوقف خواهد شد.

وی تاکید کرد: به طور قطع نبود اعتبار کافی، علاوه بر خسارات هنگفت به دولت موجب ضرر و زیان بخش کشاورزی می شود.

به گفته وی، در پی سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۶ به استان خوزستان، مقرر شد ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی دشت های خوزستان و ایلام احیا و در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این در حالیست که استان خوزستان به دلیل پرآبی، نیروی کار مستعد و آب و هوای خوب از توانمندی های بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است.

اسدی تصریح کرد: اجرای این طرح در دولت نهم و دهم در پروژه های عمرانی در بخش تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، زهکشی و آبرسانی عملیاتی شد.

وی موسسه جهاد نصر وابسته به جهاد کشاورزی را مجری طرح احیای دشت های خوزستان و ایلام اعلام کرد.

اسدی افزود: در راستای اجرای این طرح، کشاورزان اراضی خود را برای احیا به واحدهای کارگاهی تحویل داده اند که در حال حاضر به صورت نیمه کاره باقی مانده است. ضمن این که در خصوص زمان تحویل زمین قراردادهای کتبی بین کشاورزان و مجری طرح رد و بدل شده که ادامه این روند موجب اعتراض کشاورزان می شود.

به گفته وی، معاونت راهبری رییس جمهوری متولی اصلی تامین اعتبار پروژه احیای دشت های خوزستان و ایلام است.

وی افزود: در صورتی که معاونت راهبردی رییس جمهوری و وزارت جهادکشاورزی بودجه لازم را برای اجرای این طرح تامین کند، به طور قطع بخش کشاورزی تقویت می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3237

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.