قشم – مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آثار برجسته مجسمه سازان کشور در کنار مجسمه های طبیعی جزیره قشم جانمایی و نصب خواهد شد.   به گزارش پیارم له نقل  ایرنا ˈاسفندیار حیدری پورˈ شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه اولین سمپوزیوم مجسمه های شهری قشم در محل دائمی نمایشگاه بین المللی این شهر ...

قشم – مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آثار برجسته مجسمه سازان کشور در کنار مجسمه های طبیعی جزیره قشم جانمایی و نصب خواهد شد.

 

به گزارش پیارم له نقل  ایرنا ˈاسفندیار حیدری پورˈ شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه اولین سمپوزیوم مجسمه های شهری قشم در محل دائمی نمایشگاه بین المللی این شهر افزود: سایت های گردشگری، ژئوپارک و نوار ساحلی جزیره قشم بهترین مکان ها برای نصب این آثار می تواند باشد.

وی با اشاره به اینکه آثار مجسمه سازان کشورمان بخصوص هنرمندان جوان جویای نام، بخش مهمی از جاذبه های گردشگری قشم را تشکیل خواهد داد، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با علم به اهمیت هنر مجسمه سازی و با هدف بنیان یک حرکت نوین هنری در این جزیره، دومین سمپوزیوم مجسمه های شهری را در بازه زمانی ۲۰الی ۳۰اردیبهشت سال ۹۲ برگزار خواهد کرد.

به گفته وی برگزاری سالانه حداقل دو سمپوزیوم مجسمه شهری در قشم و برپایی دبیرخانه دائمی این سمپوزیوم در این شهر همراه با آماده سازی باغ مجسمه قشم تا اردیبهشت سال آینده از جمله برنامه هایی است که برای توسعه هنر مجسمه سازی در این جزیره دنبال خواهد شد.

ˈحیدری پورˈ با ستایش از عملکرد مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم بخاطر برگزاری این سمپوزیوم، خواستار همکاری همه قسمت های سازمان منطقه آزاد قشم با این مدیریت در برگزاری اینگونه برنامه های هنری شد.

براساس این گزارش مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم نیز در این آیین برگزاری اینگونه سمپوزیوم ها را سرمایه گذاری فرهنگی دانست و گفت: این نوع سرمایه گذاری گرچه زود باز ده نیست، ولی ماندگاری و پویایی جامعه را بیمه می کند.

حجت الاسلام ˈعلی ملانوریˈ افزود: برگزاری این سمپوزیوم در کنار برگزاری موفق نمایشگاه بزرگ قرآن، جشنواره های مختلف و ده ها برنامه هنری دیگر در جزیره قشم، کاری بزرگ است که توسط چند تن از تلاشگران بی ادعای شاغل در مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا در این آیین همچنین به هنرمندان مجسمه ساز حاضر در این سمپوزیوم از طرف سازمان منطقه آزاد قشم هدایایی به رسم یادبود اهداء شد.ک۲

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3228

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.