رم – ایتالیا ضمن متهم کردن هند به نقض حقوق بین المللی، اعلام کرد که دو تفنگدار خود را که متهم به قتل دو صیاد هندی هستند؛ به دهلی نو باز نمی گرداند. به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، وزارت خارجه ایتالیا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ˈماسیمیلیانو لاتورهˈ و ˈ ...

رم – ایتالیا ضمن متهم کردن هند به نقض حقوق بین المللی، اعلام کرد که دو تفنگدار خود را که متهم به قتل دو صیاد هندی هستند؛ به دهلی نو باز نمی گرداند.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، وزارت خارجه ایتالیا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ˈماسیمیلیانو لاتورهˈ و ˈ سالواتوره جیرونهˈ دو تفنگدار ایتالیایی که به اتهام تیراندازی به ماهیگیران و قتل دو صیاد هندی، از ماه فوریه ۲۰۱۲ (بهمن سال ۱۳۹۰) در این کشور زندانی و تحت محاکمه بودند، اخیرا برای شرکت در انتخابات پارلمانی ایتالیا مجوز بازگشت به وطن را گرفته بودند، دیگر به هند برگردانده نخواهند شد.

وزارت خارجه ایتالیا همچنین با تاکید براینکه این تصمیم گیری با توافق وزارت دفاع و دادگستری و هماهنگی با نخست وزیری اتخاد شده است، افزود: ˈدانیئله منچینیˈ سفیر ایتالیا در هند نیز این موضوع را به مقامات هندی اعلام کرده است.

در این بیانیه ضمن اشاره به اختلاف بین المللی میان دو دولت آمده است: ایتالیا دولت هند را از تصمیم خود مطلع کرده است. هند وظایف بین المللی خود را نقض کرده است و به عقیده ایتالیا رفتار مقامات هندی ، نقض حقوق بین المللی بویژه اصل مربوط به مصونیت قضایی ارگان های دولت های خارجی محسوب می شود.

در ادامه آمده است: ایتالیا آمادگی دارد برای رسیدن به یک توافق و حل این اختلاف ، حتی از طریق قضاوت بین المللی و راه حل قضایی اقدام کند.

قتل ماهیگیران غیر مسلح هندی باعث خشم دولت این کشور شد و تنش هایی میان دهلی نو و رم ایجاد کرد.

ایتالیا مدعی است که تیراندازی در آب های بین المللی صورت گرفت و بررسی این پرونده در صلاحیت حوزه قضایی هند نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3208

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.