تهران- رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از گسترش مراودات با نهادهای بین المللی صندوق توسعه با صندوق‌های ثروت ملی نروژ خبر داد. به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا از صندوق توسعه ملی، ˈمحمدرضا فرزینˈ در دیدار با ˈپیتر کمپرودˈ سفیر نروژ در تهران در محل صندوق توسعه ملی بااشاره به سیاست‌های سرمایه گذاری ...

تهران- رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از گسترش مراودات با نهادهای بین المللی صندوق توسعه با صندوق‌های ثروت ملی نروژ خبر داد.

به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا از صندوق توسعه ملی، ˈمحمدرضا فرزینˈ در دیدار با ˈپیتر کمپرودˈ سفیر نروژ در تهران در محل صندوق توسعه ملی بااشاره به سیاست‌های سرمایه گذاری صندوق و دستاوردهای آن افزود: از ۴۵ میلیارد دلار دارایی‌های کنونی صندوق حدود ۳۲ میلیارد دلار قرارداد عاملیت با ۱۶ بانک دولتی و خصوصی کشور منعقد شده و پروژه‌های متعددی در سراسر کشور و در بخش‌های اقتصادی مختلف از منابع صندوق بهره‌مند شده‌اند.

فرزین با اشاره به نگاه توسعه‌ای صندوق بر لزوم ایجاد برابری منطقه‌ای و ایفای نقش کلان صندوق و نحوه اعطای وام‌های مناسب به بخش خصوصی تاکید کرد.

وی به منابع بیش از ۷۰۰ میلیارد دلاری صندوق نروژ نیز پرداخت و گفت: رعایت اصول اخلاقی و نیز شفافیت بالای آن را از نقاط قوت آن است.

وی اظهار امیدواری کرد : در سال آینده مبالغ قابل توجهی توسط صندوق توسعه ملی کشورمان در بازارهای بین المللی سرمایه گذاری شود و کمک صندوق نروژ نیز می‌تواند مفید باشد.

همچنین ˈپیتر کمپرودˈ سفیر نروژ در تهران نیز با ابراز شگفتی از آنکه در عین وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران توانسته است چنین منبع عظیمی را در صندوق توسعه ملی ذخیره سازد و از آن برای شکوفایی اقتصاد استفاده کند به اختصار صندوق جهانی بازنشستگی نروژ را معرفی کرد.

به گفته وی، کاربرد درست منابع صندوق نروژ باعث شده امید به زندگی در آن کشور از اواسط دهه ۱۹۸۰ حدود ۲۹ سال افزایش یابد و به بیش از ۸۰ سال برسد.

کمپرود گفت: صندوق نروژ در سرمایه گذاری‌های کم ریسک وارد شده و آمریکا و اروپا از اولویت‌های سرمایه گذاری آن محسوب می‌شود اما بتازگی به بازارهای آسیا و افریقا هم روی آورده و حتی در بازار دارایی ها هم سرمایه گذاری داشته است.

سفیر نروژ در تهران به بحران اروپا اشاره نمود و لزوم اتخاذ تدابیر احتیاطی را بسیار مهم دانست.

سفیر نروژ در تهران به واردات محصولات نفتی توسط ایران در دهه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران مقادیر فراوانی کالای پتروشیمی به سایر کشورها صادر می‌کند و این موضوع از موفقیت‌های چشمگیر ایران است.

وی اظهار داشت : نروژ سال ها پیش دریافته است که منابع اصلی آن کشور نه نفت که مردم آن کشور هستند و بنابراین بر روی توسعه و نوآوری تمرکز بسیار داشته‌اند به نحوی که در حال حاضر علی‌رغم وجود منابع نفتی بسیار، بیش از ۹۹درصد برق آن کشور از نیروگاه های برقابی تامین می‌شود و بخشی از آن هم صادر می‌شود.

ˈ محمد مزرعتیˈ نیز به برخی اقدامات و دستاوردهای صندوق کشورمان در طی سال گذشته اشاره و بررسی خرید اوراق صکوک و سرمایه گذاری‌های کم ریسک در سال آینده را از اولویت‌های صندوق برشمردند.

وی برگزاری کنفرانس بین المللی صندوق توسعه ملی در آبان ماه سال آتی با حضور برخی کارشناسان و صاحب‌نظران تراز اول جهانی را به اطلاع سفیر نروژ رساند و ضمن دعوت از رییس صندوق نروژ، افزود: در اجلاس سالانه صندوق‌های ثروت ملی که در سال جاری در اسلو برگزار خواهد شد رسما از ریاست صندوق نروژ جهت حضور در این همایش دعوت خواهند نمود.

در ادامه طرفین موضوع یارانه ها، ضرورت اصلاح قیمت انرژی و جلوگیری از قاچاق سوخت، افزایش گسترده تولید برق در ایران و موضوعات قابل طرح در کنفرانس بین المللی صندوق توسعه ملی کشورمان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

نروژ دارای دو صندوق است که یکی در مقیاس ملی و دیگری در مقیاس بین المللی فعال است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3201

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.