لندن – یک موسسه پژوهشی در انگلیس با تهیه گزارشی درباره ˈبرده داری نوینˈ در این کشور، مقامات دولتی، پلیس و نیروهای اجتماعی را به بی تفاوتی و ناکامی در مقابله با این پدیده متهم کرد. به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، روزنامه گاردین شنبه شب با انتشار بخش هایی از این گزارش در ...

لندن – یک موسسه پژوهشی در انگلیس با تهیه گزارشی درباره ˈبرده داری نوینˈ در این کشور، مقامات دولتی، پلیس و نیروهای اجتماعی را به بی تفاوتی و ناکامی در مقابله با این پدیده متهم کرد.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، روزنامه گاردین شنبه شب با انتشار بخش هایی از این گزارش در نسخه آن لاین خود، ناکامی در مقابله با برده داری نوین در انگلیس را شرم آور و تکان دهنده خواند.

این روزنامه چاپ لندن نوشت: ˈمرکز عدالت اجتماعیˈ در گزارش خود که پس از ۱۸ ماه مطالعه درباره ابعاد مختلف این پدیده تهیه کرده، به این نتیجه رسیده است که ناکامی بخش های مختلف دولتی، انتظامی و مددکاری انگلیس برای جلوگیری از گسترش برده برداری نوین منجر به بهره کشی جنسی، بردگی خانگی و استفاده به عنوان نیروی کار اجباری از قربانیان بزرگسال و خردسال شده است.

روزنامه انگلیسی افزود: گزارش ˈمرکز عدالت اجتماعیˈ جامع ترین گزارشی است که تاکنون درباره قاچاق انسان کشورهای مختلف به داخل انگلیس و در داخل خود انگلیس تهیه شده و به این نتیجه رسیده است که رویکرد سازمان های دولتی و غیردولتی برای ریشه کن کردن برده داری نوین از پایه غلط است و در مسیر اشتباه پیش می رود.

ˈسازمان های دولتی از جمله پلیس و آژانس مرزبانی و مهاجرت انگلیس به جای کمک به قربانیان آسیب پذیر و آسیب دیده که در دام خلافکاران افتاده اند، آنان را به اتهام نقض قوانین و مقررات مهاجرتی تحت تعقیب قرار می دهند و زندانی می کنند.ˈ

به نوشته گاردین، بی تفاوتی و چشم پوشی سیاستمداران به همراه خلاء مدیریت و رهبری برای مقابله با این پدیده باعث شده است که سایه شرم آور برده برداری به شکل مدرن به جامعه بازگردد، در حالی که انگلیس در قرن ۱۹ میلادی پیشتاز مقابله با برده داری بود.

ˈمرکز عدالت اجتماعیˈ در بخشی از گزارش خود، ناآگاهی و عدم آموزش و توجیه مناسب نیروها و سازمان های مرتبط را از جمله دلایل ناکامی انگلیس در مقابله با برده داری نوین و قاچاق انسان خوانده و ۸۰ پیشنهاد را برای تغییر وضعیت موجود ارائه کرده است.

تعیین یک کمیسیونر مستقل ضدبرده داری از جمله این پیشنهادات است که به منظور تضمین تمرکز مناسب سیاستمداران بر روی این موضوع و تصویب قوانین و مقررات جدید برای حفاظت و حمایت بهتر از قربانیان ارائه شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: با اینکه دولت از واحدهای پلیس سراسر کشور خواسته بود تا حداقل یک افسر ارشد را به عنوان مسئول مقابله با قاچاق انسان تعیین کنند، فقط نیمی از ۳۳ نیروی پلیس به این درخواست پاسخ مثبت داده اند. همچنین ۹۰ درصد از افسران پلیس از شرکت در یک دوره آموزشی آن لاین که برای ارتقاء دانش و آگاهی ماموران در مورد برده داری مدرن طراحی شده بود، سر باز زدند.

ˈمرکز عدالت اجتماعیˈ در این گزارش ۲۲۴ صفحه ای شواهد و مستنداتی را در مورد بیش از هزار فقره بهره کشی و سوءاستفاده از کودکان و بزرگسان خارجی و انگلیسی در کارخانه ها، سایت های ساخت و ساز، مراکز فساد و منازل جمع آوری کرده است.

به گفته ˈکریستین گایˈ مدیر ˈمرکز عدالت اجتماعیˈ ابعاد این پدیده بسیار گسترده و پیچیده است و آمار و ارقام رسمی فقط گوشه ای از واقعیت را نشان می دهد.

وی از اینکه هنوز بسیاری از قربانیان این پدیده خودشان به عنوان مجرم و خلافکار تلقی می شوند، ابراز تاسف کرد و افزود: ضرورت دارد پارلمان برای مقابله با این پدیده قوانین تازه ای را وضع کند.

به نوشته گاردین متن کامل این گزارش قرار است روز دوشنبه این هفته بطور رسمی منتشر شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3178

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.