ساری – بخشدار ˈ لاریجان ˈ از توابع شهرستان آمل از مرگ دو نفر از سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری در این بخش به علت گرفتار شدن در برف و کولاک خبر داد. ˈ به گزارش پیارم به نقل از ایرنا ولی محمدفضلی ˈگفت: این افراد که خودرویشان به خاطر بارش شدید برف و کولاک ...

ساری – بخشدار ˈ لاریجان ˈ از توابع شهرستان آمل از مرگ دو نفر از سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری در این بخش به علت گرفتار شدن در برف و کولاک خبر داد.

ˈ

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا ولی محمدفضلی ˈگفت: این افراد که خودرویشان به خاطر بارش شدید برف و کولاک در جاده متوقف شده بود، برای گرم نگه داشتن خود خودرو را روشن نگه داشتند که در نهایت برف انباشته شده بر روی جاده، جلوی خروجی اگزوز خودرو را بست و سبب نشت گازمنواکسیدکربن به داخل خودرو شد.

وی افزود: این خودرو سه سرنشین داشت که دو تن از آنان پیش از سر رسیدن امدادگران خفه شده و جان باختند و تنها بازمانده خودروی مرگ نیز توسط امدادگران هلال احمر و کارکنان بخشداری برای درمان به مراکز درمانی شهرستان آمل انتقال یافت.

بخشدار لاریجان با اشاره به بسته بودن راه ارتباطی ۱۵ روستای این بخش از روز چهارشنبه این هفته تاکنون به علت بارش و انباشت شدید برف گفت: سرنشینان این خودرو از آمل به سمت روستای ˈ لهر ˈ در دهستان ˈ دلارستاقˈ بخش لاریجان در سفر بودند که خودرویشان در میانه راه از رفتن بازایستاد.

وی افزود: گرفتار شدن این خودرو با سرنشینانش در برف پس از چند ساعت توسط اهالی منطقه به تیم های امدادی هلال احمر و بخشداری اطلاع داده شد.

فضلی با تاکید براینکه تردد در روستاهای برفی لاریجان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است ، از افرادی که سفرهای آنان در این ایام ضرورت ندارد خواست تا از تردد در این مسیرها خودداری کنند.

وی گفت: متاسفانه تجهیزات برف روبی اداره راه و شهرسازی آمل که برای پاکسازی مناطق برفگیر به روستاهای دهستان دلارستاق اعزام شده بودند، به علت خرابی زمین گیر شدند و تاکنون نیز اقدام عملی برای بازگشایی مسیرها صورت نگرفته است.

او افزود: هم اکنون در ۱۵روستای مناطق دلارستاق ، ˈ نمارستاق شمالی و جنوبیˈ بیش از ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر برف بر زمین نشست و راه تردد اهالی این روستاها را با مناطق شهری به طور کامل بسته است.

فضلی با اشاره به اینکه جاده پرتردد ˈ هراز ˈ نیز با حضور ماموران راهداری و نمک پاشی روی سطح جاده ها باز و تردد در آن جریان دارد، گفت: خوشبختانه مشکلاتی برای مسافران عبوری جاده هراز نبوده و هیچ مسافری هم در این محور گرفتار برف و سرما نشده است.

بخش کوهستانی و ییلاقی لاریجان شهرستان آمل با حدود ۸۰ روستا و بیش از ۱۱هزار نفر جمعیت در مسیر آمل به تهران در جاده هراز واقع شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3160

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.