استاندار هرمزگان گفت: برای رسیدن به یک گمرک پیشرو باید از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کرد، چراکه گمرک خط اول اقتصادی کشور است. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امروز در مراسم معارفه ناظر گمرکات هرمزگان اظهار داشت: برای رسیدن به یک گمرک پیشرو باید از تمام ظرفیت‌های استان، سند راهبردی ...

استاندار هرمزگان گفت: برای رسیدن به یک گمرک پیشرو باید از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کرد، چراکه گمرک خط اول اقتصادی کشور است.

خبرگزاری فارس: گمرک خط اول اقتصادی کشور است

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امروز در مراسم معارفه ناظر گمرکات هرمزگان اظهار داشت: برای رسیدن به یک گمرک پیشرو باید از تمام ظرفیت‌های استان، سند راهبردی و سایر بخش‌ها بهره برد.

وی با اشاره به اهمیت گمرک خاطرنشان کرد: گمرک یکی از سازمان‌های مهم در عرصه تجارت داخلی و خارجی است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه گمرک را باید خط مقدم اقتصادی کشور دانست، تصریح کرد: گمرک خط اول اقتصادی کشور است که این خط مقدم هرچه مقاوم‌تر، کارآمدتر، پایدارتر، مؤثرتر و تلاشگرتر باشد، جبهه اقتصادی قوی و منسجم‌تر می‌شود.

عزیزی، نقش گمرک را در توسعه و تقویت ارتباطات بین‌المللی، تجارت، صادرات و واردات یک نقش بی‌نظیر دانست و افزود: در این راستا باید تلاش کرد از تمام قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و شیوه‌های نوین مدیریتی استفاده شود.

وی با بیان اینکه گمرک باید پیشرو باشد نه پیرو، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به یک گمرک پیشرو باید از تمام ظرفیت‌های استان، سند راهبردی و سایر بخش‌ها بهره برد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: اگر گمرک قرار است در جبهه مقدم به درستی ادای دین کند، باید گمرکی پیشرو باشد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به مؤلفه‌ها و متغیرهای مهم در حوزه مدیریتی اشاره کرد و افزود: اگر مؤلفه‌ها و متغیرهای مدیریتی نباشد، مدیریت محقق نمی‌شود.

وی ابراز داشت: اعتقاد، ایمان به کار و وظیفه، احساس مسئولیت داشتن، توجه به روحیه مردم‌مداری، انضباط کاری، رعایت حقوق بیت‌المال، تعامل و همزیستی با سایر اجزای سیستم، دانش و تخصص در عین تعهد،نظارت و کنترل بر مجموعه و تلاش در راستای تقویت روحیه عدالت‌محوری از جمله مؤلفه‌های مدیریتی است که با توجه به این متغیرها می‌توان شاهد موفقیت در عرصه مدیریتی بود.

عزیزی اضافه کرد: تا زمانی که فردی احساس مسئولیت نداشته باشد؛ نمی‌تواند در مسیر بالندگی و رشد اقدام کند.

وی عنوان کرد: در نظام اداری نه تنها مدیر؛ بلکه باید لایه‌های گوناگون تحت مدیریت را نیز به عنوان یک عنصر تعیین کننده پذیرفت و آن را به درستی اجرا کرد.

استاندار هرمزگان اذعان داشت: اگر مؤلفه‌های مدیریتی دچار خدشه شود؛ مردم از سیستم مدیریتی کمترین بهره را می‌برند.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به قانونمندی و قانون‌مداری تأکید کرد و گفت: روح قانون برای خدمت به مردم است و قانون‌گذار، قانون را به منظور حل مشکلات مردم وضع کرده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدام‌های ارزنده ناظر سابق گمرکات استان اظهار امیدواری کرد که ناظر جدید گمرکات با سرعت بیشتر در راستای توسعه اقتصادی استان تلاش کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3158

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.