وزارت خارجه آمریکا از واکنش به اظهارات اخیر علی صالحی وزیر خارجه ایران درباره “رفع تدریجی تحریم ها” خودداری کرد. روز گذشته صالحی گفته بود: از امروز شاهد رفع تدریجی تحریم ها خواهیم بود. به گزارش پیارم به نقل از افکارنیوز، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به ...

وزارت خارجه آمریکا از واکنش به اظهارات اخیر علی صالحی وزیر خارجه ایران درباره “رفع تدریجی تحریم ها” خودداری کرد. روز گذشته صالحی گفته بود: از امروز شاهد رفع تدریجی تحریم ها خواهیم بود.

به گزارش پیارم به نقل از افکارنیوز، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال این روزنامه درباره اظهارات اخیر صالحی گفت: وزارت خارجه آمریکا خواهان واکنش نشان دادن به اظهارات صالحی نیست.

این سخنگو که نام او درج نشده است در این باره به اظهارات “پاتریک وینتریل” دستیار سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در روز پنج شنبه گذشته اشاره کرد.

وینتریل گفته بود: مذاکرات با ایران در آلماتی مفید بود. کشورهای ۱+۵ پیشنهاداتی را برای ایجاد اعتماد به ایران ارائه کردند که می تواند به مذاکرات با هدف حل همه جانبه و طولانی مدت کمک کند.

دو طرف مذاکرات درباره برگزاری نشست دیگری در روز ۱۸ ماه جاری میلادی توافق کردند تا پس از آن دوباره در روز ۶ آوریل آینده (۱۶فرودین) به آلماتی بازگردند.

این مقام آمریکایی درباره توصیف های ایران از مذاکرات آلماتی با عبارت هایی چون “موفقیت آمیز” و “باب رفع تحریم ها را باز کرد” نیز گفته است: نمی توانم درباره طرف ایرانی بیش از این سخن بگویم که ایرانی ها نظراتی را درباره مذاکرات بیان کردند اما نکته مهم این است که ما پیشنهادات خود را ارائه کردیم و گفتیم که این پیشنهادات خوب و جدی هستند.

جان کری: زمان مذاکرات با ایران محدود است

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با همتای سعودی اش در ریاض گفت: مدت زمان (مذاکرات ۱+۵ با ایران)، محدود و مشخص است.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی هم گفت: ایران در مذاکرات آلماتی قزاقستان، جدیت کافی را از خود نشان نداد.

وی افزود: نمی توان به مانند فیلسوفان سخن بگوییم و سخن بگوییم. باید مذاکرات را جدی بگیریم و التزامات خود را به صورت شفاف و واضح در مذاکرات مطرح کنیم. مذاکرات با ایران نمی تواند تا بی نهایت ادامه داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3134

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.