رئیس مرکز علمی کاربردی استانداری هرمزگان گفت: دانشگاه‌ها باید به قطب‌های فرهنگی جامعه تبدیل شوند. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس‌ داریوش جداوی دهنو در جمع دانشجویان جدیدالورود مرکز علمی کاربردی استانداری هرمزگان اظهار داشت: دشمنان در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری فراوانی کرده اند که دانشگاهیان و دانشجویان برای مقابله با ناتوی ...

رئیس مرکز علمی کاربردی استانداری هرمزگان گفت: دانشگاه‌ها باید به قطب‌های فرهنگی جامعه تبدیل شوند.

خبرگزاری فارس: دانشگاه باید قطب فرهنگی باشد

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس‌ داریوش جداوی دهنو در جمع دانشجویان جدیدالورود مرکز علمی کاربردی استانداری هرمزگان اظهار داشت: دشمنان در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری فراوانی کرده اند که دانشگاهیان و دانشجویان برای مقابله با ناتوی فرهنگی آنها رسالتی خطیر بر دوش دارند.

وی افزود: در یک جامعه متعالی و رو به رشد مبدا تمام حرکات از دانشگاه‌ها است و این دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی هستند که مولد توسعه در جامعه می‌شوند.

رئیس مرکز علمی کاربردی استانداری هرمزگان ادامه داد: رسالت اصلی دانشگاه‌ها آنگونه که حضرت امام (ره) تاکید داشتند انسان سازی است که بدون توجه به مسایل فرهنگی نمی‌توان انسان متعهد و با تقوا تحویل جامعه داد.

جداوی دهنو تصریح کرد: دانشجو باید بداند که تحصیل تنها دست یافتن به بخش خاصی از معلومات نیست بلکه هدف تحصیل باید کسب معرفت باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که علم و دانش ما به عمل برسد ما می توانیم حافظان خوبی برای ارزش‌های فرهنگی و استقلال فرهنگی جامعه خود باشیم.

رییس مرکز علمی کاربردی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید قطب‌های فرهنگی جامعه باشند، ادامه داد: دشمنان اسلام از هر ابزاری بهره خواهند برد تا اجازه ندهند که استقلال فرهنگی ما ادامه یابد اما محیط دانشگاهی و اساتید و دانشجویان با بصیرت خود می‌توانند مانع از شیطنت‌های آنها شوند.

وی بیان داشت: متاسفانه در سطح جامعه زمانی شاهد هستیم که نسبت به ارزش‌های فرهنگی حساسیت‌ها کاسته شده، اما وظیفه ما است که با بصیرت و سختکوشی خود مانع از بی توجهی به حراست از فرهنگ اسلامی خود شویم.

قائم مقام دفتر آموزش و پژوهش استانداری هرمزگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بارها اهمیت فرهنگ را برای ما تببین نموده اند، اضافه کرد: دانشگاه و دانشگاهی باید با پیروی از این رهنمودهای عالمانه در خط اول مقابله با تهاجمات و ناتوی فرهنگی دشمنان قرار بگیرد.

وی بیان داشت: ایران اسلامی امروز در تولید علم به جایگاهی شایسته در سطح جهان رسیده است که موجب شگفتی و حسرت تمام جهانیان شده است و نسل جدید دانشگاه باید ضمن تلاش برای ارتقا این جایگاه تلاش کند که نتیجه این موفقیت علمی در سطح جامعه مشهودتر شود.

انتهای پیام/۸۸۰۰۷/غ۳۰/ژ۱۰۰۱

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3133

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.