وزیر ارتباطات در همایش ملی قشم جزئیات عملکرد شبکه اطلاعات فردی هر ایرانی را تشریح کرد. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم،‌ محمدحسن نامی در آیین اختتامیه همایش ملی قشم به تشریح برنامه‌های جدید وزارت ارتباطات پرداخت و گفت: توسعه سازمان فناوری اطلاعات ایران یکی از مهم‌ترین کارهای وزارتخانه خواهد بود ...

وزیر ارتباطات در همایش ملی قشم جزئیات عملکرد شبکه اطلاعات فردی هر ایرانی را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: جزئیات عملکرد شبکه اطلاعات فردی هر ایرانی

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم،‌ محمدحسن نامی در آیین اختتامیه همایش ملی قشم به تشریح برنامه‌های جدید وزارت ارتباطات پرداخت و گفت: توسعه سازمان فناوری اطلاعات ایران یکی از مهم‌ترین کارهای وزارتخانه خواهد بود و ضروریست این سازمان به سرعت برای ایجاد مرکز ملی اطلاعات کشور دست به کار شود.

وی وظیفه این مرکز را ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی مناسب برای هر فرد و خانوار ایرانی دانست و افزود: هر فرد ایرانی که به دنیا می آید اطلاعات و مشخصات فردی و تخصصی او در صفحه اول این پایگاه قرار می‌گیرد.

در صفحه دوم این پایگاه اطلاعات مربوط به سلامت، بهداشت و درمان شخص بطور کامل درج می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تشریح مشخصات پایگاه اطلاعاتی هر ایرانی پرداخت و تصریح کرد: صفحه سوم این پایگاه اطلاعاتی مربوط به فعالیت‌های اقتصادی هر ایرانی خواهد بود که در صورت اجرایی شدن آن، انقلابی در اقتصاد کشور رخ خواهد داد، بطوریکه پس از آن ما نیازی به فروش نفت نیز نخواهیم داشت.

نامی، صفحه چهارم این پایگاه اطلاعاتی را مختص مسائل امنیتی و قضایی افراد دانست و یادآور شد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، تمامی سوابق و مشخصات امنیتی و قضایی افراد در این نوع پایگاه‌ها نگهداری و مورد استفاده مراجع ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

وی ایجاد شبکه پرسرعت اینترنت در سطح کشور را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه ارتباطی جدید عنوان کرد و گفت: این شبکه قادر خواهد بود افزون بر دوهزار و ۵۰۰ خدمات مختلف از انواع بازی‌های رایانه‌ای بچه‌ها گرفته تا آموزش‌های مختلف و اطلاعات همه سازمان‌های دولتی را در اختیار خانوارهای ایرانی قرار دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جلوگیری از مراجعه ایرانی‌ها به سازمان ها و ادارات برای انجام کارهای اداری و استفاده از خدمات مختلف را یکی از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این پایگاه اطلاعاتی دانست و خاطرنشان کرد: تمامی ارتباطات فعلی مردم نیز از طریق این پایگاه می‌تواند انجام شود.

نامی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای توسعه گردشگری در کشور ضروری دانست و گفت: با توسعه و تقویت زیرساخت ارتباطی جزیره قشم به عنوان یک مرکز مناسب برای جذب گردشگران دنیا، می‌توان آن را به یک جهان شهر در خلیج فارس تبدیل کرد.

به گفته وی جهان شهرها در دنیا محل حضور گردشگران دنیاست و ایران می‌تواند حداقل دو جهان شهر در خلیج فارس داشته باشد، مضاف براینکه کشورمان به علت توانمندبودن در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید سهم ویژه‌ای در ساختن جهان شهرها در خارج از کشور نیز داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3120

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.