یک روزنامه آمریکایی از رئیس جمهور آمریکا به خاطر کاستن از سطح مطالباتش در برابر برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی از باراک اوباما به خاطر کاستن از سطح مطالباتش در برابر برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد. این روزنامه آمریکایی نوشت: «دولت اوباما بازی خطرناکی را ...

یک روزنامه آمریکایی از رئیس جمهور آمریکا به خاطر کاستن از سطح مطالباتش در برابر برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: واشنگتن‌پست: اوباما از مطالباتش در قبال برنامه هسته‌ای ایران کاسته است

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی از باراک اوباما به خاطر کاستن از سطح مطالباتش در برابر برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: «دولت اوباما بازی خطرناکی را آغاز کرده که سطح مطالباتش از ایران را پایین آورده تا ایران را برای رسیدن به نوعی توافق بر سر برنامه هسته‌ایش وسوسه کند.»

واشنگتن‌پست چنین توافقی با تهران را نوعی «توافق ساختگی» دانسته است زیرا نه تنها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند بلکه رهبران سیاسی ایران را هم به مطالبه امتیازات بیشتر ترغیب می‌کند.

در این گزارش به نقل از یکی از مقامات اسبق دولت اوباما توصیفی از دولت وی به عمل آمده که این روزنامه عملکرد فعلی دولت آمریکا را منطبق با آن می‌داند.

روزا بروکس، یکی از مقامات سابق دولت اوباما از قول یکی از همکارانش می‌گوید: «خویشاوندسالاری در به کارگماری افراد، عملکرد، تفکر جمعی، دانش و تخصص‌گرایی را به مرور ضعیف و ضعیف‌تر می‌کند.»

وی می‌افزاید: «مضرترین بلا در دولت هم این است که به دولت چیزی گفته شود که می‌خواهد بشنود نه چیزی که به شنیدن آن تمایل دارد. حس شهامت در بین نهادهای دولتی از بین می‌رود.»

این گزارش سپس تصریح می‌کند دلیل به وجود آمدن چنین فضایی در دولت کنونی آمریکا این است که در این دولت افرادی مستقل و صاحب اختیارات واقعی به کار گماشته نشده‌اند. تصمیم‌گیری درباره موضوعات مهم به افرادی در اطراف رئیس جمهور واگذار شده‌اند که تنها تمایل دارند باورهای قبلی رئیس جمهور درباره مسائل مختلف را تأیید کنند.

این گزارش تأکید می‌کند وجود چنین فضایی باعث شده است دولت اوباما جدیت لازم برای برخورد با برنامه هسته‌ای ایران را نداشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3118

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.