داروهای گیاهی کاهنده کلسترول برای ثابت نگه داشتن وزن، از گیاهان کاهش دهنده کلسترول استفاده کنید. البته ناگفته نماند، علاوه بر مصرف گیاهان، اتخاذ یک برنامه غذایی کم چرب نیز مهم است. یونجه: مصرف این گیاه به علت سرشار بودن از پروتئین، کلسیم و ویتامین E بسیار سودمند است.ماده شیمیایی موجود در دانه های این ...

داروهای گیاهی کاهنده کلسترول

داروهای گیاهی کاهنده کلسترول - آکا

برای ثابت نگه داشتن وزن، از گیاهان کاهش دهنده کلسترول استفاده کنید. البته ناگفته نماند، علاوه بر مصرف گیاهان، اتخاذ یک برنامه غذایی کم چرب نیز مهم است.

یونجه: مصرف این گیاه به علت سرشار بودن از پروتئین، کلسیم و ویتامین E بسیار سودمند است.ماده شیمیایی موجود در دانه های این گیاه مانع از جذب کلسترول در بدن می شود. به نقل از سایت «CNN»، یونجه مانع از رسوب چربی در سرخرگ ها می شود. افراط در مصرف این گیاه عوارض جانبی دارد و باعث آسیب دیدن گلبول های قرمز می شود.

برگ کنگر فرنگی: این گیاه بیش از هزار سال است که کشت می شود. از برگ های آن برای تولید مکمل های غذایی استفاده می شود. ترکیبات موجود در این برگ ها برای تولید صفرا و بهبود عملکرد کلیه مفید است. برگ این گیاه کلسترول را کاهش می دهد.

گشنیز: گیاه بومی اروپا، آسیا و شمال آفریقاست و تمام قسمت های این گیاه قابل خوردن است. این گیاه ۴ هزار ساله یکی از قدیمی ترین گیاهان است. دانه های آن کاهش دهنده کلسترول و تری گلیسیرید است. گشنیز، تولید صفرا را در کبد تنظیم و کلسترول را از بدن دفع می کند.

سیر: سیر جزو گیاهان کاهش دهنده کلسترول است که به صورت خام یا پخته مصرف می شود. این گیاه علاوه بر کاهش کلسترول، فشار خون را نیز پایین می آورد.

اسفرزه: این گیاه بومی اروپا و هند است و به دفع آب اضافه بدن کمک می کند و باعث منظم شدن عملکرد سیستم گوارشی می شود. فیبر غذایی موجود در آن، کلسترول و میزان قند خون را نیز کاهش می دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3114

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.