قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر از کارگزاران کسی رئیس جمهور شود قصد دارد مدل لیبرال دمکرات را پیاده کند بنابراین نمی‌تواند این فرد انقلابی باشد و انقلاب را پیاده‌سازی کند. به گزارش پیارم یه نقل از خبرگزاری فارس از مشهد اسدالله بادامچیان در مناظره با مصطفی کواکبیان که با عنوان تا انتخابات در ...

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر از کارگزاران کسی رئیس جمهور شود قصد دارد مدل لیبرال دمکرات را پیاده کند بنابراین نمی‌تواند این فرد انقلابی باشد و انقلاب را پیاده‌سازی کند.

خبرگزاری فارس: بادامچیان: ‌کاندیدای کارگزاران برای انتخابات ‌نمی‌تواند ‌فرد انقلابی باشد

به گزارش پیارم یه نقل از خبرگزاری فارس از مشهد اسدالله بادامچیان در مناظره با مصطفی کواکبیان که با عنوان تا انتخابات در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد:‌ در نظام جمهوری اسلامی همه قبول دارند انقلاب ما انقلابی اسلامی بود نه یک نهضت یا قیام و از طرفی اسلامی است و متفاوت از اسلام‌هایی بود که در تاریخ تعریف شده است. اسلامی با قرائت امام و اصل ولایت فقیه و فقاهت حوزوی است. بنابراین این انقلاب اسلامی با رهبری یک مرجع تقلید و شخیصت بزرگ اسلامی و الهی به نام امام خمینی (ره) در ایران آغاز شد و امروز نیز شاهدیم که دامنه آن تحولاتی است در کشورهای منطقه و حتی در کشورهای غربی با عنوان بیداری اسلامی ایجاد کرده است.

وی افزود: از همان زمان دیدگاه‌های مختلفی نسبت به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی وجود داشت ولی مجموع جمع‌بندی‌ها این بود که امام فرمودند بگویید جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

قائم مقام حزب مؤتلفه با اشاره به آزادی بیان در بیان دیدگاه‌ها و نظریات خاطرنشان کرد: از همان ابتدای انقلاب آزادی بود چرا که به عنوان مثال سازمان منافقین در قانون اساسی شرکت نکرد و رأی نداشت ولی در عین حال مسعود رجوی را نامزد ریاست جمهوری کرد؛ در همین راستا ما در ۳۰ سال اخیر انواع گروه‌ها و تفکرها را تجربه کرده‌ایم ولی واقعیت این است که ما یک خط و جریان اصیل انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی با تعبیر و دیدگاه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری داریم که همواره علاج همه مشکلات بوده است. اگر امروز شاهدیم ایران به اقتدار رسیده به دلیل همین خط اصیل است.

وی در ادامه با اشاره به مناظره خود با مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران گفت: وی در مناظره با بنده اظهار می‌کرد که من مسلمان لیبرال دمکرات هستم ولی در خط امام هم قرار دارم. در حالی که بنده به وی گفتم امام نه لیبرال و نه دمکرات بود بلکه یک مسلمان آزاداندیش مردم‌سالار است؛ مرعشی می‌گفت اسلام نظام اقتصادی ندارد بنابراین باید توجه داشت که اگر از کارگزاران کسی رئیس جمهور شود قصد دارد مدل لیبرال دمکرات را پیاده کند بنابراین نمی‌تواند این فرد انقلابی باشد و انقلاب را پیاده‌سازی کند. مهندس بازرگان هم مشکلش تفکر لیبرالی و اسلام دموکراتیک بود و البته به ولایت فقیه نیز از مبنای اسلام اعتقاد نداشت.

بادامچیان با اشاره به مشارکت سلیقه‌های مختلف سیاسی در انتخابات ۹۲ اذعان داشت: روشن است که نظام جمهوری اسلامی نظام ولایی است بنابراین در انتخابات آینده نیز باید رئیس جمهور شخصی مردمی و ولایی باشد و از طرفی باید جمهوریت را هم قبول داشته باشد. همچنین رئیس جمهور آینده باید حتماً به اسلامی به معنایی اسلام خط امامی و اسلام امام و رهبری اعتقاد داشته باشد و بنابراین مردم باید در انتخابات آینده به این چهار اصل توجه کنند.

وی با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر حذف جریاناتی چون اصلاحات و غیر از صحنه سیاست یادآور شد: حذف جریان‌ها، گروه‌ها و تفکرهای مختلف در عرصه سیاسی و انتخابات غلط است چرا که ما انتخاب را باید برعهده خود مردم بگذاریم. چرا که در نظام اسلامی مردم ولی‌نعمت هستند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ایران به کشورهای چون روسیه و چین باج می‌دهد یا خیر گفت: کشورمان محتاج این کشورها نیست بلکه آنها نیازمند ما هستند البته باید توجه داشت امروز چین به ما نیاز داشته و آمریکایی‌ها به چین دانش هسته‌ای خود را باج می‌دهند تا در مقابل ایران بایستد.

* چرایی حمایت از احمدی‌نژاد در انتخابات ۸۸

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد حمایت از احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۸ اظهار کرد: در شرایطی که دیک چنی وزیر دفاع وقت آمریکا در انتخابات از میرحسین موسوی حمایت می‌کرد من از احمدی‌نژاد حمایت کردم چرا که وی با حمایت خود از موسوی می‌خواست فردی لیبرال و با این طرز تفکرات در کشور ما روی کار بیاید.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین مصلحت پشت پرده این شد که از احمدی‌نژاد حمایت کنیم و در این راستا حتی بنده در ۲۵ شهرستان برای وی سخنرانی کردم.

بادامچیان در خاتمه تصریح کرد: نباید همواره جنبه‌های منفی را مشاهده کنیم؛ نباید خدمات دولت احمدی‌نژاد را نادیده گرفت بلکه باید به جای این صحبت‌ها طرحی نو بیان کرده و بگوییم در آینده چه وظیفه‌ای داشته و چه اقداماتی باید انجام دهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3108

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.