پس از اعلام قیمت‌های پیش فروش سکه از سوی رئیس کل بانک مرکزی، کاربران فارس واکنش‌های گسترده‌ای به قیمت‌های اعلامی نشان دادند که خبرگزاری فارس اقدام به انتشار بخشی نظرات کرده است. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، پس از اعلام قیمت‌های پیش فروش سکه از سوی رئیس کل بانک مرکزی، کاربران در ...

پس از اعلام قیمت‌های پیش فروش سکه از سوی رئیس کل بانک مرکزی، کاربران فارس واکنش‌های گسترده‌ای به قیمت‌های اعلامی نشان دادند که خبرگزاری فارس اقدام به انتشار بخشی نظرات کرده است.

خبرگزاری فارس: انتقاد از قیمت‌های پیش‌فروش سکه/ بانک مرکزی به گرانی دامن می‌زند

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، پس از اعلام قیمت‌های پیش فروش سکه از سوی رئیس کل بانک مرکزی، کاربران در واکنش به قیمت‌ها نظرات مختلفی ارائه کرده‌اند

هم‌اکنون این خبر که یکی از پر بحث‌ترین اخبار خبرگزاری فارس است، کاربران به دامن زدن بانک مرکزی به افزایش قیمت‌ها و غیر علمی بودن این روش انتقاد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، آنچه که در ادامه می‌آید برخی از نظرات کاربران خبرگزاری فارس است.

محمد مهدی: چرا این قدر گرون با مالیاتش حدود یک میلیون و سیصد و سی هزار تومن میشه در ضمن شش ماه باید پولت بخوابه؛ با همین روش می خواستند بازار ارز و سکه را آروم کنند؟

ناشناس در پاسخ به این نظر: روزی که خبر پیش فروش اعلام شد، کاملا مشخص بود که نیت یک نیت واقعی نیست و سیاسی هست.

ناشناس: با سلام. با یک حساب سر انگشتی اگر نرخ سود سپرده را ۲۰ درصد بدانیم و ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز حساب کنیم قیمت سکه های پیش فروش بانک مرکزی می شود یک میلیون و چهارصدو پنجاه هزار تومان که از نرخ بازار الان نیز بالاتر است!

منوچهر: حراج منابع ملی کشور کار درستی نیست در این شرایط کشور به منابع طلا احتیاج دارد تا از تحریم‌ها عبور کنیم

رضا در پاسخ به “منوچهر”:.. درود بر تو ناشناس

ناشناس: سلام شما با این حرکت باعث افزایش قیمت میشوید

مهدی: قابل توجه کسانی که خواب یک میلیون و کمتر از آن را می دیدند!!

محمد: پیش فروش قبلی که ۶۰۰ تومن بود قیمت سکه شد ۱۴۰۰-۱۵۰۰الان که ۱۳۰۰پیش فروش میشه یعنی سکه قراره چندبشه؟

ناشناس در پاسخ به “محمد”: … دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان

محمد: عزیزان طلاهای خزانه پشتوانه پول همه ماست از فقیر تا غنی دولت دلسوز هیچگاه نباید چوب حراج به سرمایه همگان بزند. به نظر من ما کمبود سکه نداریم اصلا پشش فروش مسیر غلطی است.

حسین در پاسخ به “محمد”: دوست عزیز کسی نمی‌خواد دولت حراج کنه اما دولت با این کارش عملا سکه رو میخواد به ۲ میلیون برسونه با این قیمت میخواد بگه ۱٫۵ میلیون برای سکه قیمت پایه هست اینو درک کن چرا وقتی ارزش پول یک سوم میشه کسی نمیگه اموالمون چی شد.

امیر: با سلام/ مگه قرار نبود که با راه اندازی سیستمی در صرافی ها و انجام معاملات در مرکز مبادلات این بحث انبار کردن ارز توسط مردم و بعضی ها تو خونشون و دلالی و اینجور حرف ها تموم بشه !؟ که به نظر من کار بسیار منطقی‌ایه! مجلس هم که قانون مبارزه با این قضایای ارزی رو تصویب کرد ! در اینصورت قیمت دلار بین ۱۷۰۰ تا ۲۳۰۰ قرار می گیره که میکنه به عبارتی سکه زیر ۱ میلیون !

منوچهر: نمیدونم چرا اینقدر گرونی سکه مهمه بانک مرکزی به جای تمرکز روی قیمت سکه به فکر مایحتاج ضروری مردم باشه که قشر ضعیف رو داغون کرده سکه رو گرون کن ولی شیر و گوشت و مرغ رو ارزون کن

حسین در پاسخ به “منوچهر”: دوست عزیز بین قیمت طلا با آهن و مواد پلاستیکی و همه اجناس یه تناسبی وجود داره مثلا ۱ گرم طلا برابر ۵۰ کیلو آهن هست نمیشه طلا بره بالا خانه و لوازم خانگی گوشت و مرغ بیاد پایین.

علی: وقتی بانک مرکزی سکه را با این قیمت پیش فروش می کند ، با این وضعیت باید خواب ارزانی را دید.

مجید در پاسخ به “علی”: بابا نخواستیم با این پیش فروش همین الان قیمتا کشید بالا.اینا دست رو هر چیزی میزارن به جای اینکه قیمتشو بکشن پایین بدتر میکشن بالا.شایدم آقای رئیس خواسته عکسل العمل بازارو ببینه…

امیر: اول وضعیت ارز و دلار رو بهبود بدین بعد خواستین پیش فروش کنین نرخ واقعی محاسبه شده توسط کارشناسان در کشور بین ۱۷۰۰ تا ۲۳۰۰ است.

سهراب: از الان بگم پایان بدی داره این طرح قرار شد دولت با پایین آوردن قیمت اونو به قیمت واقعی نزدیک کنه نه اینکه خودش اونو بالا ببره الان سکه میشه با مالیات و سودش ۱ میلیون ۴۵۰ هزار تومان؛  این یعنی چی؟؟؟؟؟؟

سهراب: سکه امروز ۳۷۱ دلار ارزش داره در اصل دولت داره با این قیمت و مالیاتش که میشه نزدیک ۱۴۴۰ هزار دلار رو ۳۹۰۰ حساب میکنه

سیما: آخه مگر با پیش فروش به مردم مشکل اقتصادی حل میشه…؟؟؟ یا صاحب الزمان خودت به داد این مردم فهیم برس

ناشناس: قول میدم این طرح استقبالی نداره وضع را بدتر هم میکنه نمیدونم این آقای بهمنی چی فکر میکنه و آینده رو چطوری پیش بینی میکنه

ناشناس: با سلام قابل توجه دوستانی که میگن چوب حراج به سرمایه ملی زدن از ارزش واقعیش هم بیشتر دارن میگیرن ۱۳۵۰ کجاش چوب حراج است لطفا با احساسات کامنت ندید

منوچهر در پاسخ به “ناشناس”: … دوست عزیز احساساتی نگفتم فقط میگم قیمت رو بازار و عرضه و تقاضا تعیین میکنه بذارید قیمت توی بازار مشخص بشه بانک مرکزی سکه رو رها کنه پیش فروش یه کار غیر علمیه

محمد مهدی: اگر بانک مرکزی اصلا بازار را به حال خود رها کند بهتره سکه چندماهی بود قیمتش ثابت بود ولی از صبح که قیمت پیش فروش اعلام شده بازار به هم ریخته و روند صعودی به خودش گرفته

رضا: سکه پارسال ۶۰۰ هزار تومان بود و الان بهمنی میگوید۱میلیون و۲۵۰ هزار است یعنی با زبان بی زبانی میگوید تورم ۱۰۰ درصد است!

ناشناس: سوال من این است ازکجا درآورده اند، میگویند تورم ۲۰ درصد است و افزایش حقوق کارمندان ۲۰ درصد؟!!!

ناشناس: قیمت اعلام شده خیلی بالاست

ﻣﻌﺼﻮﻡ: ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﻦ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻃﻼ ﻭ ارز

ناشناس: به نظر میاد اصلا هدف تعدیل قیمت نبوده و هیچ نفعی برا کسایی که میخوان بخرن نداره . فقط چند تا مغازه به طلا فروشای سنتی اضافه شده .

عبدالهی: پیش فروش سکه با قیمت یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان باضافه مالیات بر ارزش افزوده شش در صدی ،موجب افزایش قیمت سکه خواهد شد . بانک مرکزی باید بهای آنرا یکصد هزار تومان دیگر کاهش دهد تا جذابیت داشته باشد .در پاسخ به هموطنانی که از پیش فروش سکه انتقاد کردند عرض میکنم که دولت کسر بودجه خود را با پیش فروش سکه تامین کند بهتر است یا افزایش نقدینگی با چاپ اسکناس و تزریق بیشتر پول به جامعه ؟ بعلاوه شفاف سازی میزان دارائی ثروتمندان و اخذ مالیات تصاعدی متناسب با میزان ثروت و در آمد افرادباید از اقدامات فوری دولت برای کاستن از نقدینگی بالا در جامعه و برقراری عدالت اجتماعی مورد ادعا باشد، همانگونه که در کشور های توسعه یافته دارد عمل میشود .

تحلیل گر: بازار جهانی اونس در ماه های اینده حرکتی نزولی خواهد داشت ولی شاید در یکی دوهفته اینده حرکتی به سمت ۱۶۳۰ الی ۱۶۷۰ دلار برای هر اونس انجام بده و این حربه بسیار زیبای اقای بهمنی هست که چون روند دلار هم امکان داره برای اواخر به سطح ۳۸۰۰ الی ۳۸۴۰ برسه اما در عمل از صعود به پله های بالا ناتوان خواهد بود و در عمل در یک مسیر نزولی فرسایشی قرار خواهد گرفت و قیمت سکه در بازار در میان مدت و در سال ۹۲ می تونه به سطح ۱۳۰۰ برسه و دلار هم میتونه در میان مدت بعد از یک صعود به سطح گفته شده نزولی را تا ۳۴۲۰ به عنوان سقف موج ۱ خود ایجاد کنه و برای طلای اب شده هم میتوان در صورت افزایش و تثبیت بالا ۶۱۸۰۰۰ تومان در ۱ روز معاملاتی انتظار رشد تا سطوح ۶۴۰ الی ۶۴۷۰۰۰ هزار تومان رو داشت که همه فکر خواهند کرد بازار صعودی شده اما همه ی این ها حرکتی هست برای خروج از فروش‌های هیجانی و فرسایشی در بازار که باید مظنه طلا خودشو به سطح ۵۴۰۰۰۰ تومان برسونه در میان مدت و بازار عملا بعد از عید نوروز داخل یک فاز استراحت میان مدت خواهد شد و حتی برای اواخر بهار و اوایل تابسان هم خیز های صعودی کوچک را اغاز خواهد کرد.

با تشکر

عیسی دولتی: پس با یک حساب سر انگشتی قیمت دلار بالای ۳۲۰۰ تومان است ولی قبلا” مسولین اشاره داشتند که حتما” قیمت دلار کمتر از ۲۰۰۰هزار تومان است پس کو

امیر: «هر دم از این باغ بری می‌رسد// تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد»

احمد: آقای بهمنی خودتون که سال پیش ۶۰۰ هزار تومان سکه دادین الان پس خودتون با زبان بی زبانی اقرار می کنین که تورم با حساب ارزش افزوده بیش از ۱۰۰ درصد هست پس چطور حقوق کارمندان ۲۰ درصد زیاد می‌شود.

به گزارش فارس، این خبر در حال حاضر یکی از پر بحث‌ترین اخبار خبرگزاری فارس است که کاربران سعی دارند با ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود برای بهبود وضعیت فعلی اعلام و به گوش مسئولان مربوطه برسانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3095

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.