دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: ایران و قزاقستان در عین توانمندی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، در مخالفت با سلاح هسته‌ای و مقابله با اشاعه آن نیز اشتراک نظر دارند. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی صبح امروز با یرلان ...

دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: ایران و قزاقستان در عین توانمندی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، در مخالفت با سلاح هسته‌ای و مقابله با اشاعه آن نیز اشتراک نظر دارند.

خبرگزاری فارس: ایران و قزاقستان در عین توانمندی در استفاده از انرژی هسته‌ای مخالف اشاعه سلاح اتمی هستند

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی صبح امروز با یرلان ادریسوف وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلیلی در این دیدار گفت: امنیت منطقه‌ای و صلح جهانی در گرو نقش آفرینی فعال کشورهای منطقه در مقابله هماهنگ با تهدیدهای مشترک و جلوگیری از دخالت بیگانگان در ترتیبات امنیتی منطقه است.

وی تاکید کرد:ادعای برخی قدرت‌ها در زمینه تلاش برای امنیت منطقه‌ای از یک سو و اقدام آنها در به کارگیری ابزار فشار و تحریم برای تحمیل رویکردهای غیرمنطقی دارای تناقض است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی افزود:‌با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در عین توانمندی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، در مخالفت با سلاح هسته‌ای و مقابله با اشاعه آن اشتراک نظر دارند، ۲ کشور می توانند عرصه های جدیدی از همکاری ها در سطح دوجانبه و نیز منطقه ای و بین المللی را سامان دهند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری‌های همه جانبه امنیتی میان کشورهای منطقه، جایی برای حضور و نفوذ بیگانگان در منطقه باقی نمی‌گذارد.

همچنین در این دیدار یرلان ادریسوف وزیر امور خارجه قزاقستان با اشاره به ظرفیت های بالفعل ایران در منطقه تاکید کرد: همه طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی به نقش انکار ناپذیر ایران در تثبیت صلح و امنیت منطقه اذعان دارند.

وی همچنین از موافقت ایران با پیشنهاد قزاقستان برای میزبانی گفتگوهای ایران و ۱+۵ قدردانی کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3094

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.