ایران دارای ۱۰۶ میلیارد بشکه نفت درجا در دریای خزر و خلیج فارس است که با ضریب بازیافت ۲۵درصدی و قیمت‌های کنونی نفت، دارای ارزشی معادل دو تریلیون و ۷۵۰ میلیارد دلار است. به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس حجم نفت درجای ایران در آبهای مستقل دریای خزر و خلیج فارس به ۱۰۶ ...

ایران دارای ۱۰۶ میلیارد بشکه نفت درجا در دریای خزر و خلیج فارس است که با ضریب بازیافت ۲۵درصدی و قیمت‌های کنونی نفت، دارای ارزشی معادل دو تریلیون و ۷۵۰ میلیارد دلار است.

خبرگزاری فارس: درآمد ۲,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلاری ایران از استحصال نفت آبی

به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس حجم نفت درجای ایران در آبهای مستقل دریای خزر و خلیج فارس به ۱۰۶ میلیارد بشکه رسید.

محمود زیرکچیان‌زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره چندی پیش از وجود ۹۶ میلیارد بشکه نفت درجا در خلیج فارس پس از بررسی های به عمل آمده توسط مسئولان پژوهش شرکت فلات قازه و پژوهشگاه صنعت نفت ایران خبرداده بود.

از طرف دیگر باید گفت براساس آمارهای ارائه شده از سوی شرکت نفت خزر به عنوان کارفرمای عملیات تولید و توسعه میدان نفتی و گازی سردار جنگل ، این میدان که اواخر سال ۸۹ کشف شده است حدود ۱۰ میلیارد بشکه نفت درجا دارد.

براساس گفته های مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم اکنون به طور متوسط ضریب بازیافت چاه‌های نفتی دریایی در ایران حدود ۲۵ درصد است که با این شرایط می توان گفت از حجم ۱۰۶ میلیارد بشکه نفت درجا در آبهای متعلق به ایران حدود ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بشکه نفت قابل استحصال وجود دارد.

این گزارش حاکی است براساس اهداف برنامه پنجم توسعه باید به طور متوسط یک درصد به ضریب بازیافت از مخازن نفتی افزوده شود که براین اساس بیش از یک میلیارد بشکه نفت قابل استحصال دیگر در اختیار خواهیم داشت.

اگر قیمت هر بشکه نفت ایران به طور میانگین ۱۰۰ دلار در نظر گرفته شود، می‌توان گفت ۲ تریلیون و ۷۵۰ میلیارد دلار ارزش نفت قابل استحصال ایران در دریاهای خزر و خلیج فارس است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3082

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.