به گفته شاهدان، نیروهای بحرینی تحت حمایت سعودی‌ها روز جمعه از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند. هیچ گزارش اولیه‌ای از تلفات منتشر نشده است.     هزاران بحرینی به مناسبت دومین سالگرد انقلاب علیه خاندان حاکم آل خلیفه در نزدیکی پایتخت این کشور راهپیمایی کردند. مردم بحرین در این ...

به گفته شاهدان، نیروهای بحرینی تحت حمایت سعودی‌ها روز جمعه از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند. هیچ گزارش اولیه‌ای از تلفات منتشر نشده است.

 

 

هزاران بحرینی به مناسبت دومین سالگرد انقلاب علیه خاندان حاکم آل خلیفه در نزدیکی پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

مردم بحرین در این تظاهرات با عنوان “نداء الوطن” بر مخالفت خود با دیکتاتوری در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس تاکید کردند.

به گزارش “پرس تی وی” این راهپیمایی روز جمعه (۲۷ بهمن) به درخواست “الوفاق” گروه اصلی مخالف در بحرین در بزرگ‌راه “بودایه” که چند روستا را به منامه، پایتخت این کشور متصل می‌کند برگزار شد.

این تظاهرات کنندگان که پرچم‌های کشورشان را در دست داشتند و پیشاپیش آنها “شیخ علی سلمان” از الوفاق قرار داشت، فریاد می‌زدند “مرگ بر دیکتاتور!”.

آنها همچنین مراسم خاکسپاری حسین الجزیری ۱۶ ساله، آخرین قربانی سرکوب معترضان توسط رژیم آل خلیفه را برگزار کردند. وی روز پنجشنبه در پی حمله نیروهای امنیتی به معترضان ضد رژیم در روستای “دیاح” به ضرب گلوله جان باخت.

به گفته شاهدان، نیروهای بحرینی تحت حمایت سعودی‌ها روز جمعه از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند. هیچ گزارش اولیه‌ای از تلفات منتشر نشده است.

مردم بحرین روز پنجشنبه نیز همزمان با سالروز آغاز انقلاب کشورشان در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تظاهرات کردند.

مردم معترض بحرین اعلام کرده‌اند که تا زمان دستیابی به خواسته‌های خود در رابطه با به روی کارآمدن یک دولت منتخب و مردمی و پایان یافتن نقض حقوق بشر در این کشور، به تظاهرات ادامه خواهند داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3035

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.