تهران -معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از اولویت های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور خبر داد و افزود: با تکمیل و نهایی شدن طرح پیش امکان سنجی صنایع معدنی در ۳۱ استان کشور، اولویت های سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی مشخص شد. ...

تهران -معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از اولویت های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور خبر داد و افزود: با تکمیل و نهایی شدن طرح پیش امکان سنجی صنایع معدنی در ۳۱ استان کشور، اولویت های سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی مشخص شد.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، ˈجیه اله جعفریˈ گفت: سرمایه گذاری در حوزه های کنسانتره مس، کاتد مس، آلومینا، برخی فرو آلیاژها، کنسانتره تیتانیوم و الیاف شیشه در اولویت سرمایه گذاری بخش معدن قرار دارد.

جعفری هدف از اجرای این طرح را، به روز رسانی اطلاعات و آمار مربوط به واحدهای صنایع معدنی، شناسایی مزیت های اقتصادی هر استان و اولویت بندی سرمایه گذاری ها در حوزه معادن و صنایع معدنی عنوان کرد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح مطالعات پیش امکان سنجی درباره معادن و صنایع معدنی هر استان تهیه و برای هر استان ارسال شد که سرمایه گذاران می توانند از این مطالعات برای آغاز مطالعات امکان سنجی سرمایه گذاری خود در حوزه معادن و صنایع معدنی استفاده کنند.

به گفته جعفری، در این مطالعات، محدوده های معدنی برای سرمایه گذاران بالقوه تقریبا مشخص شده و موجب صرفه جویی سرمایه گذاران در وقت و هزینه مربوط به مطالعات سرمایه گذاری خواهد شد؛ البته این محدوده ها مربوط به ذخایر معدنی شناسایی شده بوده که آماده دریافت پروانه بهره برداری هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشخص شدن اولویت های سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی گفت: در برخی از حوزه ها به حد اشباع رسیده ایم؛ مانند سیمان که هدف برنامه پنجم توسعه ۱۱۵ میلیون تن است و با توجه به واحدهایی که در حال راه اندازی و افزایش ظرفیت هستند، این رقم از مرز ۱۵۰ میلیون تن هم خواهد گذشت.

وی افزود: البته درصورت تعریف دانش فنی و تکنولوژی های جدید، شاید باز هم نیاز به ایجاد ظرفیت در حوزه تولید سیمان داشته باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3031

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.