پیارم- امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: تقوا رمز برخورداری از تمام برکات دنیا است و هرکس با تقوا باشد تمام زیبایهای دنیا و آخرت را به آسانی به دست می آورد و اگر همین تقوا وارد زندگی اجتماعی بشر شود تنها چیزی است که انسان را به بهشت و زندگی خوب می برد. به ...

پیارم- امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: تقوا رمز برخورداری از تمام برکات دنیا است و هرکس با تقوا باشد تمام زیبایهای دنیا و آخرت را به آسانی به دست می آورد و اگر همین تقوا وارد زندگی اجتماعی بشر شود تنها چیزی است که انسان را به بهشت و زندگی خوب می برد.

به گزارش پیارم، حجت الاسلام مختاری درجمع بسیجان در نشست عاشقان ولایت اظهار داشت: بدانید انسان تنها به وسیله تقوا از گزند گناه مصون می‌ماند تقوا کلید درستی و توشه قیامت و آزادی از هر بندگی و نجات از هر تباهی است تقوا مصونیت است، نه محدودیت.قدر مشترک پناهگاه و زندان مانعیت است،‌ اما پناهگاه مانع خطرها است و زندان مانع بهره برداری از موهبت هاست.
وی افزود: اما اگر تقوا نداشته باشیم اگر تمام ثروت جهان را بدست بیاوریم از آن هیچ لذتی نخواهیم برد و مایه عذابمان هم خواهد بود.
وی در ادامه افزود از عذاب خدا بترسید ترسی که در غالب محبت باشد ما اگر بدانیم که در مقابل گناهی که انجام می دهیم از رحمت خدا بی نصیب می شویم هیچ وقت به سمت گناه نمی رویم.
وی در ادامه افزود: مردمی که بنده و برده پول و مقام و راحت طلبی نباشند، هرگز زیر بار اسارت ها و رقیّت های اجتماعی نمی روند. امام علی(ع) بین انسان و تقوا تعهدی متقابل در نظر گرفته و فرموده اند: خواب خویش را به وسیله تقوا به بیداری تبدیل کنید از تقوا صیانت کنید و خود را به وسیله تقوا محفوظ بدارید.
مختاری در ادامه اظهار داشت: نا دو دشمن داریم یک دشمن درومی و یک دشمن بیرونی، دشمن درونی همان نفس عماره ماست و دشمن بیرونی شیطان است هرآن کس که من را از حق جدا کند همان دشمن بیرونی ماست.
مختاری ما برای خانه خود حصار می کشیم تا از دید مردم و خطرات در امان باشیم پس دل ما هم یک حصار می خواهد که ما را از غیر خدا مصون بدارد.
امام جمعه افزود: بسیج نیاز به یک تقوای جمعی دارد و همه مجموعه هایی که دور و بر ما هستند نیاز به تقوای جمعی دارند  تقوای جمعی یعنی بندگی کاری که میکنیم برای خداوند و رضایت او باشد و باید بین خود و خدای خود را اصلاح کنیم وقتی جمعی متوجه قوا باشد عزت را خدا می دهد مراقبت از تقوا باید دائمی باشد.
وی در پایان گفت: حلقه های صالحین یکی از برکات خداوند است و وظیفه این حلقه ها تربیت انسان های شاخص برای حفظ نظام است ما با رفتارمان روی اطرافیان تاثیر بگذاریم برویم دنبال کادر سازی و به دنبال کیفیت باشیم نه کمیت حلقه های صالحین به دنبال کیفیت است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3009

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.