پیارم- جشنواره آواها و نغمه های آسمانی  به همت بسیج هنرمندان و همکاری اداره ارشاد اسلامی و با حضورمسئولین استانی و محلی در حاجی آباد برگزار شد. به گزارش خبرنگار پیارم، فرمانده ناحیه بسیج سپاه حاجی آباد در این جشنواره با اشاره به سخن رهبر کبیر انقلاب اسلامی هنر بهترین وسیله برای انتقال اندیشه هاست. ...

پیارم- جشنواره آواها و نغمه های آسمانی  به همت بسیج هنرمندان و همکاری اداره ارشاد اسلامی و با حضورمسئولین استانی و محلی در حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پیارم، فرمانده ناحیه بسیج سپاه حاجی آباد در این جشنواره با اشاره به سخن رهبر کبیر انقلاب اسلامی هنر بهترین وسیله برای انتقال اندیشه هاست.
سرگرد اباذر سالاری در ادامه افزود: سرود ابزار ارزشمندی در انتقال مفاهیم و ارزشهای الهی ، انسانی و اجتماعی است  و بهره گیری از این هنر ، گامی است بسیار مهم در تبلیغ و تبیین ارزشهای معنوی، اگر در بکارگیری این ابزار علاوه بر جامع بودن محتوا ، اصول فنی کار نیز مستحکم باشد تأثیرگذاری و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.
در ادامه رئیس بسیج هنرمندان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، برگزاری جشنواره هایی از این قبیل نقطه عطفی است تا زمینه حضور همه نسل ها و اندیشه ها در بسیج هنرمندان  فراهم شود.
محمد زامیران افزود: فعالان عرصه فرهنگی و هنری باید در راستای تحقق آرمان های والای امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص بهره گیری از کارکردهای بسیج اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان در این بخش و معرفی ظرفیت های موجود در بسیج، احیای سرودهای انقلابی، ایجاد فضای رقابتی سازنده و خلق اثار فاخر هنری را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره سرود و تواشیح عنوان کرد.
نخستین جشنواره شهرستانی سرود و تواشیح با عنوان آواها و نغمه های آسمانی با حضور ۱۲گروه سرود و یک گروه تواشیح با موضوعات شهید و دفاع مقدس، نماز، مهدویت، امام علی (ع)، عاشورا، حضرت زهرا(س) و عفاف و حجاب در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد شهر حاجی آباد برگزار شد.
در پایان مراسم به گروه های سرود اول تا سوم جوایز نفیسی اهدا شد. گروه اول دبیرستان نمونه فاطمه الزهرا، گروه دوم مدرسه راهنمایی پروین اعتصامی، گروه سوم دبستان پسرانه شاهد این مدارس مقام های اول تا سوم جشنواره را کسب کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3007

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.