رودان ، بندرعباس -عشایر سلحشور،غیور،انقلابی و ولایتمدار شهرستان رودان از توابع استان هرمزگان با برگزاری آئین های سنتی،سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند و گرامی داشتند. به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا ،عشایر ایل های شمس الدینی،منظری توکلی،مهنی،کوشاهی،لورک،جمالی،خراسانی،راینی، کهوری،قاسمی،موسی پور و غربا با برگزاری آئین های سنتی،برنامه های شاد ...

رودان ، بندرعباس -عشایر سلحشور،غیور،انقلابی و ولایتمدار شهرستان رودان از توابع استان هرمزگان با برگزاری آئین های سنتی،سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند و گرامی داشتند.

به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا ،عشایر ایل های شمس الدینی،منظری توکلی،مهنی،کوشاهی،لورک،جمالی،خراسانی،راینی، کهوری،قاسمی،موسی پور و غربا با برگزاری آئین های سنتی،برنامه های شاد و متنوع؛جشن سی و چهار سالگی انقلاب اسلامی ایران را برگزار کردند و با آرمان های انقلاب و نظام اسلامی،امام راحل،شهدا،ولایت فقیه و رهبری تجدید بیعت کردند.

در آئین امروز که با حضور پرشور مردم و مسئولان استانی و شهرستانی همراه بود توانمندی ها و فعالیت های روزمره عشایری به نمایش گذاشته شد.

عشایر با اجرای رقص محلی،شعرخوانی،اجرای موسیقی محلی،برپایی نمایشگاه صنایع دستی،طبخ غذای سنتی و پخت نان،آداب و رسوم خود را به نمایش گذاشتند.

هم اکنون افزون بر یک هزار خانوار عشایری از قبایل کوشاهی،لورک،مهنی،جمالی،خراسانی،منظری توکلی،شمس الدینی،راینی، کهوری،قاسمی،موسی پور و غربا در مناطق مختلف شهرستان رودان زندگی می کنند و روزگار می گذارند و علاوه بر تولید محصولات کشاورزی و زراعی،بخش عمده ای از فرآورده های دامی منطقه را نیز تولید و عرضه می کنند.

شهرستان رودان با بیش از ۱۲۰هزار نفر جمعیت در ۹۰کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است. ک/۳

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2978

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.