نیویورک – دبیرکل سازمان ملل در پیامی برای نشست سازمان کنفرانس اسلامی در قاهره خواستار افزایش همکاری سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی و رایزنی برای حل چالش های جهانی شد. به گزارش پیارم به نقل از ایرنا بان کی مون در این پیام که پنجشنبه منتشر شد به مسایل سیاسی و اجتماعی دامنگیر کشورهای ...

نیویورک – دبیرکل سازمان ملل در پیامی برای نشست سازمان کنفرانس اسلامی در قاهره خواستار افزایش همکاری سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی و رایزنی برای حل چالش های جهانی شد.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا بان کی مون در این پیام که پنجشنبه منتشر شد به مسایل سیاسی و اجتماعی دامنگیر کشورهای عربی اشاره و تصریح کرد: سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی برای پاسخ دادن به مطالبات مردم عرب مسولیت بزرگی دارند.

بان کی مون در پیام خود از افزایش سطح همکاری سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس اسلامی استقبال و تاکید کرد این همکاری برای جلوگیری از جنگ و گسترش قانون گرایی و دموکراسی بسیار اهمیت دارد.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به بحران در کشورهای مالی و سوریه خواستار همکاری دو نهاد بین المللی برای خاتمه ی فوری خونریزیها در این دو کشور شد و گفت: راه طولانی برای مبارزه با تروریسم در پیش ما قرار دارد که تنها در بستر همکاری بین المللی می توان به اهداف آن دست یافت.

کنفرانس سران کشورهای عضو همکاری های اسلامی چهارشنبه به مدت دو روز با حضور رهبران و روسای جمهوری ۵۶ کشور اسلامی از جمله هیئتی و از جمهوری اسلامی ایران به ریاست ˈمحمود احمدی نژادˈ در قاهره پایتخت مصر آغاز شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2971

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.