خبرگزاری پیارم: جشنواره بازی های بومی محلی شهرستان با حضور مسئولین محلی به مناسبت دهه مبارک فجر در محل قلعه تاریخی شهرستان  برگزار شد. به گزارش خبرنگار پیارم، اسفندیاری معاون آموزش و پرورش شهرستان در این مراسم هدف از این جشنواره را  گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، احیا بازی‌های بومی ـ ...

خبرگزاری پیارم: جشنواره بازی های بومی محلی شهرستان با حضور مسئولین محلی به مناسبت دهه مبارک فجر در محل قلعه تاریخی شهرستان  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پیارم، اسفندیاری معاون آموزش و پرورش شهرستان در این مراسم هدف از این جشنواره را  گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، احیا بازی‌های بومی ـ محلی و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان عنوان کردند
وی در ادامه افزود: امروزه بیشتر بازی ها، سرگرمی ها و تفریحات رنگ و بوی مدرن گرفته است و کمتر از بازی ها قدیمی در شهرها و روستاها نامی برده می شود.
اسفندیاری در ادامه اظهار داشت: احیای بازی های محلی به عنوان ورزش های بومی می تواند در شناساندن فرهنگ قدیم و اصیل ما و همچنین پیوند نسل جدید با نیاکان بسیار مفید باشد.
برنامه‌های اجرایی در جشنواره بازی‌های بومی ـ محلی  مسابقه طناب‌کشی ویژه دانش آموزان مدارس راهنمایی و طناب بازی ویژه دانش آموزان چهارم ابتدایی و بازی چوب بازی مختص دانش آموزان دبیرستان پسرانه بود که در پایان این رقابت از سوی اداره آموزش و پرورش، به نفرات برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
این جشنواره همت اداره آموزش پرورش،اداره ورزش جوانان، و بسیج هنرمندان شهرستان در سه رشته (هفت سنگ، طناب بازی، جوب بازی، طناب کشی) برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2957

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.