حاجی آباد- نخستین انتخابات انجمن صنفی مرتعداران شهرستان با حضور جمعی از مرتعداران نمونه شهرستان، مسوولان محلی و کارشناسان منابع طبیعی استان هرمزگان  برای تشکیل انجمن صنفی مرتعداران برگزار شد . به گزارش خبرگزاری پیارم، قاسمی افشار رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان در مراسم انتخابات انجمن صنفی مرتعداران گفت: هدف از تشکیل انجمن ...

حاجی آباد- نخستین انتخابات انجمن صنفی مرتعداران شهرستان با حضور جمعی از مرتعداران نمونه شهرستان، مسوولان محلی و کارشناسان منابع طبیعی استان هرمزگان  برای تشکیل انجمن صنفی مرتعداران برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری پیارم، قاسمی افشار رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان در مراسم انتخابات انجمن صنفی مرتعداران گفت: هدف از تشکیل انجمن صنفی مرتعداران، سازماندهی مرتعداران در قالب یک تشکل صنفی، ارتقاء توان فکری بهره‌برداران، ایجاد زمینه‌های فعالیت‌ اقتصادی در بین مرتعداران با بهره‌گیری از توانمندی‌های عرصه‌ها، ریشه یابی مشکلات مرتعداران، تقویت انگیزه‌های مادی و معنوی مرتعداران، تلفیق دانش نوین و بومی در راستای مدیریت و اصلاح و احیاء و توسعه مراتع، ارتقاء سطح دانش محلی و موضوعات رفاهی از قبیل بیمه مراتع، بیمه مرتعداران، اخذ تسهیلات و اجرای پروژه‌های مدیریتی است.
وی تصریح کرد: ضرورت تشکیل انجمن صنفی مرتعداران به دلایل نبود تشکل‌های اجتماعی و اقتصادی در بخش مرتع موجب کاهش مشارکت بهره‌برداران در مدیریت و اصلاح و احیاء و توسعه مراتع شده که شکل‌گیری انجمن صنفی علاوه بر ایجاد انگیزه‌های معنوی و مادی به عنوان یک ساختار کاملاً خصوصی این خلا را مرتفع می‌سازد و موجب ارتقاء مشارکت علمی مرتعداران می‌شود.
حاجی زاده معاون فرماندار حاجی آباد هم در این مراسم ، اظهار داشت: مراتع در استان و کشور امانت است و از این رو می بایست از آنها به خوبی نگهداری کنیم.
حاجی زاده در بخش دیگری از مطالب خود گفت: مهمترین رویدادی که درکشور فرا روی ما قرار دارد ، انتخابات ریاست جمهوری  که می بایست با مطالعه وبدون تعصبات غیردینی به صورت گسترده وفراگیرپای صندوق های اخذ آرا حا ضرشویم .
مهندس درویش خواه معاون اجرایی مدیر کل منابع طبیعی استان هرمزگان در مراسم انتخابات انجمن صنفی مرتعداران شهرستان حاجی آباد، بیان داشت: این انجمن با هدف شنا خت نیا زهای مرتعدارا ن ، دفاع از حقوق آنها و آموزش مرتعداران تشکیل می شود .
مهندس درویش خواه افزود: هم اینک در استان، ۷۲۰ میلیون هکتار مرتع وجود دارد که از این میزان۵۸ درصد آن تحت پوشش طرح مرتعداری قرار دارد.
رییس منابع طبیعی شهرستان حاجی آباد هم در این آیین گفت: برای نخستین بار است که انجمن صنفی مرتعداران شهرستان حاجی آباد با هدف دفاع از حقوق مرتعداران تشکیل می شود.
درویش خواه، بیان کرد: هم اکنون در شهرستان حاجی آباد ۱۶۰ میلیون هکتار مرتع و ۱۶۰ هزار هکتار از مراتع این شهرستان تحت پوشش مرتعداری وجود دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2946

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.