حاجی آباد- بابک لعلی نیا دکتر دندان پزشک: بالا بودن فلوراید آب آشامیدنی شهرستان حاجی آباد مخصوصا” روستاهای تزرج، معدنوئیه ، برغنی، آبگرم باعث زردی رنگ دندانهای مردم این منطقه شده است. دکتر لعلی نیا  در گفتگو با خبرنگار پیارم گفت: گروهی از افراد این منطقه زیاد بودن فلوراید آب آشامیدنی باعث زردی رنگ دندانهای ...

حاجی آباد- بابک لعلی نیا دکتر دندان پزشک: بالا بودن فلوراید آب آشامیدنی شهرستان حاجی آباد مخصوصا” روستاهای تزرج، معدنوئیه ، برغنی، آبگرم باعث زردی رنگ دندانهای مردم این منطقه شده است.

دکتر لعلی نیا  در گفتگو با خبرنگار پیارم گفت: گروهی از افراد این منطقه زیاد بودن فلوراید آب آشامیدنی باعث زردی رنگ دندانهای آنها شده است که جهت پیشگیری از زردی رنگ دندان افراد باید از همان زمان کودکی تا سن ۱۵ سالگی از آب آشامیدنی مناطق دیگر و یا آب معدنی استفاده کنند.
وی در ادامه افزود: فلوراید ماده‌ای معدنی است که وجود آن بمقدار کم در آب آشامیدنی سبب استحکام دندان‌ها می‌شود. هنگامیکه میزان فلوراید آب آشامیدنی از مقدار معینی تجاوز نماید می‌تواند سبب تغییر رنگ دندان‌ها گردد.
دکتر لعلی نیا در ادامه افزود:هر روز با خوردن مواد غذایی و حتی نوشیدنی هایی مانند چای یا قهوه باعث می شوید که دندان های تان حالت زردی را به خود بگیرند و از حالت شفافی که شما تمایل دارید، خارج شوند.
وی ادامه داد: اگر شما فردی سیگاری هستید، لکه های زرد هر چه سریع تر و بیشتر روی دندان های تان ظاهر می شوند، زیرا سیگار به دلیل نیکوتین بالایی که دارد، رسوبات بسیاری را بر روی دندان های تان به جای می گذارد.
راه حلی که برای این مشکل پیشنهاد می کنم این است که هر چند وقت یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان های شما را  جرم گیری کند.
دکتر لعلی نیا، برای آن که طراوت وشادابی دندان هایتان حفظ شود وهمواره لبخند زیبائی داشته باشید نکات زیر را در نظر داشته باشید:
مسواک ونخ دندان بهترین پیشنهاد برای تمیز کردن دند ان ها است. با استفاده مداوم از آن ها علاوه بر کاهش پوسیدگی و بیماری های لثه به سفیدی و زیبائی آن ها کمک کنید.
از به کار بردن خمیر دندان های ساینده خودداری کنید.برخی از افراد سیگاری برای از بین بردن تیرگی های ناشی از سیگار از خمیر دندانها یا پودر های ساینده استفاده می نمایند که این گونه موتد با سایش مینای طبییعی دندان باعث تیره تر شدن دندان ها در طولانی مدت می شوند.
وی در ادامه افزود: حتی کودکان شیرخوار بعد از خوردن شیر توصیه می شود که مادر دندانهای آنها را با پنبه تمیز نمائید.
وی افزود: برای جرم گیری وتمیز کردن دندان هایتان به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه نمائید .متأسفانه درمورد جرم گیری باور های غلطی در جامعه ما وجود دارد مبنی بر این که باعث از بین بردن دندان ها می شود. از کشیدن سیگار ومصرف بی رویه چای، قهوه وجویدن آدامس خودداری کنید.
از مصرف آدامس ها ،برچسب ها و ژل هائی که در مغازه ها تحت عنوان سفید کردن دندان فروخته می شود خودداری کنید.برای سفید کردن دندان هایتان حتما” به دندانپزشک مراجعه کنید.
دکتر لعلی نیا، بعد از عصب کشی توصیه می شود که اقدام به روکش کردن دندان عصب کشی شده نمائید در غیر این صورت دندان شما دوباره دچار آسیب دیده گی می شود. حال اگر دندانی را مجبور شدید  بکشید سعی کنید در اولین فرصت یک دندان دیگر جایگزین آن کنید این کار از بهم ریختن نظم دندانهایتان جلوگیری می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2860

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.