موافقت مقدماتی با استیضاح نخست وزیر و افشاگری استاندار کربلا در مورد توطئه بعثی ها برای نابودی عراق از جمله خبرهای مربوط به این کشور محسوب می شود.   به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری مهر، نامه نخست وزیر عراق به رئیس جمهور سودان، اعترافات تازه مترجم سابق سرکرده گروهک تروریستی منافقین و موافقت ...

موافقت مقدماتی با استیضاح نخست وزیر و افشاگری استاندار کربلا در مورد توطئه بعثی ها برای نابودی عراق از جمله خبرهای مربوط به این کشور محسوب می شود.

 

به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری مهر، نامه نخست وزیر عراق به رئیس جمهور سودان، اعترافات تازه مترجم سابق سرکرده گروهک تروریستی منافقین و موافقت ضمنی با استیضاح نوری المالکی تیتر یک رسانه های امروز این کشور را تشکیل می دهند.

نامه نوری المالکی به عمر البشیر

سومریه نیوز گزارش داد: “همام حمودی” رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز نامه نوری المالکی نخست وزیر عراق را به “عمر البشیر” رئیس جمهور سودان تقدیم کرد.این نامه بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه میان عراق و سودان تاکید دارد. در دیدار حمودی با عمر البشیر راه های توسعه روابط دوجانبه و مقابله با چالش های فرا روی جهان عرب و اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اظهار داشت نامه نوری المالکی به رئیس جمهور سودان درباره توسعه روابط سیاسی و اقتصادی و همکاری میان دو کشور است.گفتنی است پارلمان عراق ۳۰ اکتبر ۲۰۱۲ با کمک مالی ۱۰ میلیون دلاری به جمهوری سودان برای کاهش مشکلات آسیب دیدگان در دارفور موافقت کرد.

توافقنامه اربیل راهکار واقعی بحران عراق

خبرگزاری براثا گزارش داد: “اسامه جمیل” نماینده اتحادیه اسلامی کردستان عراق اظهار داشت اجرای توافقنامه اربیل تنها راه حل مشکلات عراق است چرا که تمام گروه های سیاسی این کشور درباره این توافقنامه با یکدیگر اتفاق نظر داشتند.وی در یک گفتگوی مطبوعاتی با بیان این مطلب افزود: عدم اجرای توافقنامه اربیل از سوی نوری المالکی علت به وجود آمدن اوضاع فعلی عراق است.جمیل در ادامه گفت : توافقنامه اربیل خواسته های احزاب کرد و فهرست العراقیه را محقق خواهد کرد و در صورتی که این توافقنامه به عنوان یک راهکار اجرایی نشود جایگزین کردن شخصی دیگر به جای نوری المالکی تا زمان برگزاری انتخابات راه حل بحران عراق است.

طرح برنامه ریزی شده برای نابودی عراق

خبرگزاری النخیل گزارش داد: “امال الدین الهر” استاندار کربلا از یک طرح برنامه ریزی شده برای نابودی عراق خبر داد.وی افزود: برخی عناصر حزب بعث توطئه ای را در پیش گرفته اند که به موجب آن قصد دارند با برانگیختن اختلافات طایفه ای در عراق این کشور را به نابودی سوق دهند.استاندار کربلا با اشاره به سخنرانی اخیر “عزت الدوری” معاون صدام دیکتاتور سابق عراق اظهار داشت این سخنان حمایت آشکار از فتنه گری در کشور بود.امال الدین الهر از ملت و دولت عراق خواست که با تمام توان خود در برابر بازگشت بعثی ها به این کشور ایستادگی کنند چرا که بازگشت حزب بعث به عراق به مثابه بازگشت به گورهای دسته جمعی و نظامی کردن جامعه است.

وی ضمن تایید برخی خواسته های معترضان در شهرهای سنی نشین عراق گفت : بالا بردن پرچم قدیم عراق و تصاویر صدام و اردوغان در برخی اعتراضات حاکی از طرح خطرناک همه جانبه برای نابودی عراق است که توسط عربستان، قطر و ترکیه اجرا می شود.

مخالفت کُردها با لغو ماده ۴ قانون مبارزه با تروریسم

خبرگزاری براثا گزارش داد: “عادل عبدالله” نماینده حزب اتحاد ملی کردستان به ریاست جلال طالبانی اظهار داشت : اتحاد ملی کردستان با لغو ماده ۴ قانون مبارزه با تروریسم مخالف است.وی در ادامه گفت : ما با لغو ماده ۴ قانون مبارزه با تروریسم مخالفیم، زیرا تروریستهایی در زندان های عراق حضور دارند که طبق این ماده زندانی شده اند. مشکل در وجود این ماده نیست، بلکه در چگونگی تفسیر آن از سوی مقامات است که سبب شده است برخی در حالی که بیگناه هستند به اتهام ترورسیم، زندانی شوند.

موافقت مقدماتی با استیضاح مالکی

“محمد الخالدی” مخبر پارلمان عراق از موافقت مقدماتی رئیس پارلمان با درخواست استیضاح نوری المالکی از سوی فهرست العراقیه موافقت کرده است.وی با اعلام اینکه استیضاح نوری المالکی روند قانونی خود را طی می کند، افزود: زمان این استیضاح پس از از سرگیری جلسات پارلمان تعیین خواهد شد.خالدی در ادامه گفت : درخواست استیضاح مالکی تنها از سوی یک نماینده فهرست العراقیه مطرح نشده است، بلکه جمعی از نمایندگان این فهرست آن را مطرح کرده اند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2853

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.