وزیر امور خارجه امریکا، به طور ضمنی به چین درباره جزایر مورد مناقشه این کشور با ژاپن هشدار داد. هیلاری گفت جزایر مورد مناقشه تحت حاکمیت ژاپن است و به همین دلیل این جزایر در چارچوب معاهده امنیتی واشنگتن با توکیو قرار می گیرند. هیلاری کلینتون،‌ وزیر امور خارجه امریکا، در دیدار روز جمعه خود ...

وزیر امور خارجه امریکا، به طور ضمنی به چین درباره جزایر مورد مناقشه این کشور با ژاپن هشدار داد. هیلاری گفت جزایر مورد مناقشه تحت حاکمیت ژاپن است و به همین دلیل این جزایر در چارچوب معاهده امنیتی واشنگتن با توکیو قرار می گیرند.

هیلاری کلینتون،‌ وزیر امور خارجه امریکا، در دیدار روز جمعه خود با همتای ژاپنی اش در واشنگتن گفت جزایر مورد مناقشه تحت حاکمیت ژاپن است و به همین دلیل این جزایر در چارچوب معاهده امنیتی واشنگتن با توکیو قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد سه فروند کشتی دولت چین امروز شنبه وارد آبهای سرزمینی ژاپن در اطراف جزایر مورد مناقشه دو کشور شدند. گارد ساحلی ژاپن با صدور بیانیه ای اعلام کرد این کشتی ها در ساعت نه صبح به وقت محلی وارد آبهای سرزمینی این کشور شدند.

این خبر در حالی منتشر می شود که تنها چند ساعت پیش امریکا به طور ضمنی به چین درباره به چالش کشیدن حاکمیت ژاپن بر این جزایر به پکن هشدار داده بود.

دو کشور چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایری که در ژاپن «سنکاکو»‌ و در چین «دیااویو» نامیده می شوند با یکدیگر اختلاف دارند.

وزیر امور خارجه امریکا در دیدار با فومیو کیشیدا،‌ همتای ژاپنی خود، تصریح کرد واشنگتن با هر گونه چالشی در زمینه حاکمیت ژاپن بر جزایر مورد مناقشه مخالف است.

کلینتون خواستار حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات ژاپن و چین بر سر این جزایر شد.

با این حال، وی تاکید کرد این جزایر در چارچوب معاهده امنیتی امریکا با ژاپن قرار می گیرند.

کلینتون گفت:‌ ما با هر گونه اقدام یکجانبه ای که حاکمیت ژاپن را متزلزل کند مخالفیم و از طرف های ذیربط می خواهیم برای جلوگیری از هر گونه حادثه ای تلاش کرده و اختلافات خود را از راه های صلح آمیز حل و فصل کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2851

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.