تهران – سفیر کشورمان در پاریس با انتقاد از مواضع دوگانه غرب در موضع‌گیری نسبت به مساله تروریسم و القاعده در کشورهای مختلف اظهار داشت: نمی‌توان از یک سو از ترویست‌هایی که در سوریه آدم می‌کشند، حمایت کرد و مدافع آنها بود و از طرف دیگر با آنها در جای دیگر مانند مالی مخالف بود. ...

تهران – سفیر کشورمان در پاریس با انتقاد از مواضع دوگانه غرب در موضع‌گیری نسبت به مساله تروریسم و القاعده در کشورهای مختلف اظهار داشت: نمی‌توان از یک سو از ترویست‌هایی که در سوریه آدم می‌کشند، حمایت کرد و مدافع آنها بود و از طرف دیگر با آنها در جای دیگر مانند مالی مخالف بود.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا، ˈعلی آهنیˈ پنجشنبه‌شب در گفت‌وگوی ویژه با شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ به پرسش‌های مطرح شده درباره مسایل مختلف از جمله بحران سوریه و مداخله نظامی فرانسه در مالی پاسخ داد.

وی در ابتدا در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی ایران به هر نحو سیاسی و یا روانی از گروه ˈالقاعده اسلامیˈ که در حال انجام عملیات در کشور مالی است، حمایت می‌کند؟ گفت: ما در تهران مواضع خود را در این زمینه اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: بخوبی می‌دانید که موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدام‌های تروریستی به طور کامل روشن بوده و هست. ما همیشه تروریسم را محکوم کرده‌ و خود ما نیز همیشه قربانی تروریسم بوده‌ایم.

سفیر کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته قربانی تروریسم گروهک منافقین (مجاهدین خلق) بوده است، یادآورشد: آنها بیش از ۱۶هزار شهروند ایرانی را به قتل رسانده‌اند.

وی افزود: این گروهک در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا بودند و به شیوه‌های مختلف تلاش زیادی را به کار گرفتند تا از فهرست تروریستی خارج شوند.

این دیپلمات ارشد ایرانی در ادامه درباره وضعیت کنونی کشور مالی نیز اظهار داشت: وقتی مساله مداخله نظامی پیش می‌آید باید به این نکته نیز توجه کرد که هر مداخله نظامی پیامدهایی دارد.

سفیر کشورمان در پاریس ادامه داد: در اینجا این پرسش نیز مطرح می‌شود که آیا مداخله نظامی به مالی در راستای منافع ملی و مردم این کشور است؟ آیا این مداخله نظامی می‌تواند حاکمیت و تمامیت ارضی مالی را تامین کند؟

آهنی در پاسخ به پرسش شبکه فرانس۲۴ مبنی بر واقعی بودن القاعده و یا ابداع آن از سوی غرب تاکید کرد: القاعده یک واقعیت است زیرا در مقابل این پدیده قرار داریم که نمونه آن را در افغانستان، عراق و سوریه دیدیم و اینک در کشور مالی شاهد آن هستیم.

سفیر کشورمان در پاریس با بیان اینکه مساله را باید از راه درست دنبال و حل کرد، افزود: نباید مواضع دوگانه‌ای اتخاذ کرد. نکته مهم آن است که نمی‌توان از یک سو از افرادی مانند تروریست‌ها که در سوریه آدم می‌کشند، حمایت کرد و مدافع آنها بود و از طرف دیگر با آنها در جای دیگر مانند مالی مخالف بود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره اینکه غرب در سوریه از گروه‌های مسلح حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی ایران از دولت ˈبشار اسدˈ نیز گفت: تهران همواره از مردم سوریه حمایت کرده و دولت سوریه نیز مشروع است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که دولت این کشور از سوی اکثریت مردم سوریه حمایت می‌شود قانونی است؛ در واقع با وجود تمام اقدام‌هایی که علیه این حکومت شده، دولت بشار اسد به دلیل حمایت‌های مردمی تاکنون راس قدرت است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

آهنی با بیان اینکه بشار اسد از سوی علوی‌ها، کردها، مسیحیان و بیشتر مردم سوریه حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: همه خرابکاری ها از نوع سیاسی و تسلیحاتی در سوریه در نتیجه اعزام نیروهایی خارج از این کشور است. در واقع هزاران خارجی مسلح اوضاع این کشور را بحرانی کرده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2834

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.