امام‌جمعه میناب با بیان این‌که احیای موقوفه‌ها مشکلات منطقه را برطرف می‌کند،‌ گفت: بسیاری از پادگان‌های نظامی و اداره‌های دولتی بر روی زمین‌های وقفی احداث شده‌اند. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر امروز در همایش یاوران وقف در میناب با اشاره به ابعاد پیروزی ...

امام‌جمعه میناب با بیان این‌که احیای موقوفه‌ها مشکلات منطقه را برطرف می‌کند،‌ گفت: بسیاری از پادگان‌های نظامی و اداره‌های دولتی بر روی زمین‌های وقفی احداث شده‌اند.

خبرگزاری فارس: احیای موقوفه‌ها مشکلات منطقه را برطرف می‌کند

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر امروز در همایش یاوران وقف در میناب با اشاره به ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: امام‌خمینی (ره) با در هم شکستن پایه‌های طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی ارزش‌هایی را که به فراموشی سپرده شده بود، احیا کرد.

وی ادامه داد: برپایی نماز جمعه و جماعت، ذکات، جهاد و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر از ارزش‌هایی است که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یا کم‌رنگ بود و یا فراموش شده بود.

امام‌جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود از اوقاف و امور خیریه به عنوان مجموعه‌ای پر تلاش و ساعی یاد کرد و افزود: خدمات اوقاف ثمربخش و مفید به حال اجتماع است.

معتمدی‌فر در ادامه با ذکر داستان‌هایی از زندگی بزرگان در دوره‌های مختلف، گفت: وقف همواره در طول تاریخ مورد توجه انسان‌های وارسته بوده است.

امام‌جمعه میناب همچنین عمران و آبادانی موقوفات را امری مهم و ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: آبادانی موقوفات همواره در روایات و توصیه‌های ائمه مورد تأکید است و آحاد مردم به‌ویژه اداره‌های اوقاف وظیفه دارند به آن اهتمام ورزند.

معتمدی‌فر ملموس کردن برکات وقف برای مردم و باز پس‌گیری موقوفات که توسط افراد و برخی دستگاه‌های دولتی تصرف شده است را از دیگر وظایف سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: بسیاری از پادگان‌های نظامی و اداره‌های دولتی بر روی زمین‌های وقفی احداث شده است.

وی گفت: اگر موقوفه‌ها احیا شود بسیاری از مشکلات شهر و منطقه برطرف می‌شود.

امام‌جمعه میناب از روحانیون و یاوران وقف خواست تا با تشویق و ترغیب مردم، زمینه حرکت در مسیر وقف جهت مداوای بیماران و کمک به حوزه‌های علمیه را فراهم کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2832

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.