یک روزنامه انگلیسی در مقاله ای با اشاره به وضعیت اقتصادی مصر و مشکلات پیشِ روی مقامات این کشور در عرصۀ اقتصاد، نوشت: محمد مرسی رئیس جمهوری مصر برای جلوگیری از وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی این کشور تلاش می کند. به گزارش  العالم، روزنامۀ فایننشال تایمز چهارشنبه در مقاله ای به قلم تحلیلگر مشهور ...

یک روزنامه انگلیسی در مقاله ای با اشاره به وضعیت اقتصادی مصر و مشکلات پیشِ روی مقامات این کشور در عرصۀ اقتصاد، نوشت: محمد مرسی رئیس جمهوری مصر برای جلوگیری از وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی این کشور تلاش می کند.

به گزارش  العالم، روزنامۀ فایننشال تایمز چهارشنبه در مقاله ای به قلم تحلیلگر مشهور خود “رولا خلف”، آورده است: اخوان المسلمین مصر چند دهه با رژیم های مستبد جنگید و پس از انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ با شورای نظامی درگیر شد و اخیراً برای اعمال نظرات خود درخصوص تدوین قانون اساسی دموکراتیک با لیبرال ها مواجه شده است، ولی خود را برای بزرگترین مشکل یعنی “اقتصاد وخیم و نابسامان” آماده نکرده بود. به نوشته این روزنامه، دولت محمد مرسی در طول هفته های گذشته برای جلوگیری از کاهش ارزش پول مصر تلاش کرد، زیرا پوند مصری از اواخر دسامبر ۲۰۱۲ بیش از ۵/۵ درصد از ارزش خود را از دست داده و با وجود کمک های مالی قطر، کاهش ارزش پوند مصر همچنان ادامه دارد.

تحلیلگر فاینشال تایمز در ادامه می نویسد: شخصیت های سیاسی و کارشناسان معتقدند که مسئولان امور اقتصادی از یک سو؛ و ناهماهنگی نهادهای دولتی مصر از سوی دیگر باعث وخامت و نابسامانی وضعیت اقتصادی این کشور شده اند.”خلف” به نقل از محمد ابوپاشا کارشناس اقتصادی مؤسسه مالی هرمس نوشت: از ابتدا کاملاً معلوم بود که اخوان المسلمین در اداره امور مصر با مشکلاتی مواجه خواهد شد. شاید اخوان المسلمین برنامه ای سیاسی تدوین کرده بود، ولی بدون شک نیروهای متخصص برای اداره امور اقتصادی مصر در اختیار نداشت. لذا اخوان المسلمین باید با طرف های مختلف وارد تعامل شود و زمینه را برای مشارکت آنها در امور اقتصادی مصر فراهم کند، ولی این زمینه هنوز مهیا نیست.

خلف می افزاید: تلاش محمد مرسی رئیس جمهوری مصر برای تسلط و کنترل بر نهادهای مختلف، حتی با مخالفت بسیاری از اعضای اخوان المسلمین مواجه شده است، زیرا آنها معتقدند که رئیس جمهور قادر به انجام مسئولیت های همه این نهادها نیست و همین امر باعث شده که مرسی فرصت پیش آمده برای بهبود وضعیت اقتصادی را از دست بدهد و بسیاری از متخصصین اقتصادی نیز هنگام تغییر کابینۀ مرسی از پیوستن به این دولت امتناع کردند.انگوس بلر رئیس مؤسسه مالی سیگنت در قاهره نیز معتقد است که بسیاری از کشورها و جریان ها نسبت به مصر حسن نیت دارند و قدرت های غربی اجازه ورشکسته شدن اقتصاد خود را نخواهند داد. محمد مرسی به زودی با صندوق بین المللی پول به توافق خواهد رسید که این توافق زمینه دریافت کمک های بیشتر از غرب را فراهم خواهد کرد.بلر می افزاید: اخوان المسلمین مصر برای دریافت وام حتی نمی تواند تا پایان انتخابات مجلس نمایندگان صبر کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2823

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.